جمعی از بازنشستگان خوزستان می‌گویند: همانطور که برای سایر بازنشستگان بودجه و اعتبار اختصاص می‌دهند، باید برای بازنشستگان کارگری نیز بودجه مناسب برای همسان‌سازی در نظر بگیرند.

درخواست بازنشستگان از دولت آینده؛ بیمه تکمیلی را حذف کنید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، جمعی از بازنشستگان خوزستان، مطالبات بازنشستگان کارگری از دولت آینده را بیان کردند.

به گفته‌ی بازنشستگان، مهم‌ترین مطالبه رفع تبعیض و قرار دادن بودجه متناسب‌سازی بازنشستگان کارگری در لوایح بودجه سالانه است.

این بازنشستگان می‌گویند: همانطور که برای سایر بازنشستگان بودجه و اعتبار اختصاص می‌دهند، باید برای بازنشستگان کارگری نیز بودجه مناسب برای همسان‌سازی در نظر بگیرند.

این بازنشستگان، «پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی» به شیوه‌ی نقدی و براساس حسابرسی دقیق و عادلانه را یکی دیگر از خواسته‌های خود از دولت آینده می‌دانند و می‌گویند: دولت بعدی باید بپذیرد که بیش از چهارصد هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است؛ باید این بدهی را نقد یا به شیوه‌ای بپردازد که نقدشوندگی بالایی داشته باشد.

این بازنشستگان، موافقت دولت با افزایش عادلانه مزد و مستمری براساس الزامات ماده ۴۱ قانون کار در جلسات شورایعالی کار را خواسته‌ی مهم دیگری می‌دانند و می‌گویند: دولت نباید کنار کارفرمایان بایستد و اجازه ندهد مزد و مستمری عادلانه افزایش یابد.

عمل به الزامات قانون اساسی و قانون الزام، تامین خدمات در مانی رایگان برای بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها و حذف کامل بیمه‌های تکمیلی، یکی دیگر از خواسته‌های بازنشستگان است؛ آن‌ها می‌گویند: بایستی بیمه تکمیلی برچیده شود و سطح خدمات بیمه پایه تا آنجا ارتقا یابد که همه نیازمندی‌های درمانی بازنشستگان را دربربگیرد.

افزایش خدمات رفاهی، احیای شورایعالی تامین اجتماعی، افزایش سطح مشارکت بازنشستگان و اجازه تشکل‌یابی مستقل، دیگر خواسته‌های بازنشستگان کارگری است؛ خواسته‌هایی که انتظار می‌رود دولت بعدی به آن توجه کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    خواب دیدین خیر باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید