وزارت خارجه مصر با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد از تصمیم اتیوپی برای ادامه آبگیری سد النهضه شکایت کرد.

مصر از اتیوپی به شورای امنیت شکایت کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: در نامه سامح شکری، وزیر خارجه مصر به شورای امنیت اعتراض قاهره به تصمیم اتیوپی برای ادامه آبگیری سد النهضه و مخالفت مصر با روش اتیوپی که براساس سیاست تحمیل واقعیت بر مصر و سودان از طریق اقدامات یکجانبه و نقض قوانین بین المللی است، آمده است.

احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: نامه شکری به عنوان یک سند رسمی در شورای امنیت ارائه شده است. در این نامه موضع اتیوپی برای جامعه جهانی توضیح داده شده است. مواضع اتیوپی تلاش‌ها برای رسیدن به توافق عادلانه و الزام آور درباره سد النهضه را به شکست کشاند. این پرونده تلاش‌های قاهره را برای رسیدن به توافقی که منافع مصر، سودان و اتیوپی و تمام حقوق آن را حفظ کند، نشان می‌دهد.

وزرای خارجه و آب مصر اخیرا به سودان سفر و با همتایان خود در خارطوم درباره پیامدها و خطرات وخیم آبگیری یکجانبه سد النهضه از سوی اتیوپی گفتگو کردند.

سد النهضة (سد رنسانس) که توسط اتیوپی بر روی رود نیل در خاک این کشور ساخته شده، در صورت آبگیری کامل، ورودی آب به مصر را به میزان دستکم ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و با توجه به اینکه این رودخانه شریان حیاتی و کشاورزی مصر است، خسارت‌های جبران ناپذیری را متوجه مصر خواهد کرد. در مقابل اتیوپی هم استفاده از این سد برای تامین برق مورد نیاز خود را ضروری می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید