سعید جلیلی نامزدهای ریاست جمهوری گفت:با قاطعیت می گوییم که امضای کنوانسیون ها از جمله FATF هیچ فایده ای برای کشور ندارد .

جلیلی: FATF برای کشور هیچ فایده ای ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره  برنامه هایش برای رفع مشکلات بروکراسی و پیچیدگی های اداری برای مردم گفت: 

روز اول انتخاب  آقای روحانی با ایشان جلسه داشتم و گفتم که ماشین دولت راه بیندازید این کُندی ها در ماشین دولت شما را به مقصد نمی‌رساند. نباید ساختارها را عوض کرد باید سازوکارها را عوض کرد. آیا برنامه این است که برای دستگاه ها برنامه تعیین کنید باید کاری کنید که دستگاه ها و ماشین به مقصد خودبرسد.

نکته دوم به عنوان کسی که ۳۳ سال در سیاست خارجی کار کردم می گویم که امکان تعامل گسترده با جهان وجود دارد به ویژه اقتصاد. ما با عراق ۱۲ میلیارد مراوده داریم ۱۰ میلیارد آن توسط بخش خصوصی و تنها ۲ میلیارد آن توسط بخش دولتی است.

اگر دولت اشراف داشته باشد و برنامه را داد می فهمد کجاها مشکل دارد. اخیرا با تعاونی ها جلسه داشتم گفتند با ۱۱ کشور صادرات داریم و پولمان را می گیریم . برجام سند طلبکاریست نه بدهکاری.  ما هزینه برجام را داده‌ایم. هر روز از سرمایه ملت یک چیزی هزینه می‌کنید. باید کسی به مسایل داخلی و خارجی آگاه باشد.در واقع هیچ بهانه ای نمی تواند مانع پیشرفت اقتصاد کشور شود. باید سیاست خارجی ۴ سال آینده اقتصاد محور باشد.

با قاطعیت عرض می کنم امضای کنوانسیون ها از جمله FATF هیچ فایده ای برای کشور ندارد و حاضرم در این زمینه مناظره کنم. اف ای تی اف می گوید که  از ۳۹ بند، ۱۶ بند را قبول دارد. 

باید بهانه ها را بردارید و هیچ بهانه ای نمی تواند مانع پیشرفت اقتصاد کشور شود و هیچ بهانه ای در داخل نباید مانع شود. شناخت کامل و یک رویکرد درست می‌تواند این را محقق کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید