مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی مهلت پرداخت مالیات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را اعلام کرد.

آخرین مهلت پرداخت مالیات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کسب و کارهای آسیب دیده که پرداخت مالیات آن‌ها تا پایان شهریور مهلت دارند، طی این مدت مشمول جریمه نمی‌شوند، گفت: اگر اوراق مالیاتی اعم از مالیات مستقیم یا ارزش افزوده باشد، اگر از ۱۵ فروردین تا پایان خرداد ابلاغ شده باشد، مدت ۲ ماه مهلت اعتراض دارند.

او با اشاره به تشکیل اداره فرار مالیاتی در استان، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار میلیارد ریال مالیات فراری در استان شناسایی و نسبت به وصول آن اقدام شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: زمانی به عدالت مالیاتی خواهیم رسید که شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، به همین منظور اداره ویژه فرار مالیاتی با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی، تکمیل ریزداده‌های پرونده‌های مالیاتی انجام را میدهند.

مدبرنیا با اشاره به پرداخت مالیات توسط پزشکان بیان کرد: در زمینه پرداخت مالیات از سوی پزشکان، ۸۰ درصد آن‌ها مشمول به نصب دستگاه "پز" هستند و این در حالیست که فقط ۶۰ درصد آن‌ها به اینکار اقدام کرده اند.

او در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی، خانه‌های لوکس و ماشین‌های لوکس افزود: ابتدا باید سازمان مسکن و شهرسازی آمار خانه‌های خالی را اعلام کند که تا کنون بخشنامه و دستورالعملی اعلام نشده و همچنین خانه‌ها و ماشین‌های لوکس قبل از اعمال مالیات باید قیمت آن‌ها ارزشگذاری شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی به ۴۳ شرکت در استانی که مالیات خود را در استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند، اشاره کرد ادامه داد: از این تعداد هفت مورد جزء مودیان بزرگ مالیاتی هستند و تا کنون پرونده ۲۴ مورد از این شرکت‌ها برای بررسی به استان ارسال شده و پرونده بقیه به دلیل فعالیت همزمان در ۲ استان هنوز در حال بررسی است.

مدبرنیا با بیان اینکه در بین ۴۲ اداره کل امور مالیاتی در کشور، خراسان رضوی در وصول مالیات رتبه هشتم را دارد، بیان کرد: از مجموع ۲۴ هزار اظهارنامه مالیاتی تحویلی در استان، ۱۴ هزار اظهارنامه در مشهد و ۱۰ هزار فقره در دیگر شهرستان‌ها قرار دارند که همه این آمار مودیان مالیاتی حقیقی استان را تشکیل می‌دهند.

او همچنین شمار مودیان مالیاتی حقوقی در استان را حدود ۳۰۰ هزار مورد دانست و افزود: باتوجه به اینکه هنوز سامانه پایانه فروشگاهی برای فعالیت‌های مالیاتی در استان تکمیل نشده، افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۲۴ بصورت ۲۴ ساعته مسائل مربوط به امور مالیاتی خود را طرح و پیگیری کنند.

انتهای پیام//ف. ح

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید