وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد نیروهای ارمنستان به نیروهای این کشور در خطوط مرزی تیراندازی کرده اند.

 باکو و ایروان همدیگر را به تحرکات نظامی در خطوط مرزی متهم کردند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  از تیراندازی نیروهای ارمنستان به نیروهای این کشور در خطوط مرزی طی دو نوبت در روز جمعه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که قوای ارمنستان  در منطقه «آیرم پایین» در شهرستان «کلبجر»  واقع در 85 کیلومتری مرز با ارمنستان شلیک کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزوده که به نیروهای این کشور طی این تیراندازی هیچگونه تلفاتی وارد نشد.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرده است. به نوشته «وبگاه رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان با رد بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود که یگان‌های این کشور نه تنها به سوی قوای مقابل تیراندازی نکرده، بلکه عملیات مهندسی نیروهای جمهوری آذربایجان در نواحی مرزی متوقف کردند.

وزارت دفاع آذربایجان هفته گذشته از شناسایی تیم خرابکاری و شناسایی ارتش ارمنستان در نقاط مرزی خبر داد.  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این باره اعلام کرد: «یک گروه شناسایی و خرابکاری نیروهای مسلح ارمنستان در شرایط نامساعد جوی در منطقه لاچین در مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان قصد عملیات داشتند که در نتیجه هوشیاری یگانهای ارتش مستقر در این منطقه ، اعضای این گروه عقب نشسینی کردند و یکنفر از نظامیان ارمنستان به اسارت درآمد.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود افزود که طبق تحقیقات مقدماتی، مأموریت  این گروه شناسایی،خرابکاری ارمنستان مین گذاری در منطقه بود. این وزارتخانه از تحقیقات و بازجویی از نظامی ارمنستانی دستگیر شده  در این عملیات خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل نیز از رهگیری و به زمین نشاندن یک پهپاد ارتش ارمنستان خبر داد و اعلام کرد که یگان‌های پدافندی این کشور با کمک ابزار ویژه ضمن رهگیری یک فروند پهپاد «گریفون-12»  ارمنستان، آن را به زمین نشاندند. این پهپاد از نوع تجسسی، رزمی است. وزارت دفاع ارمنستان تاکنون در این زمینه هیچ واکنشی نشان نداده است.

این اتفاق  در حالی رخ داد که یگان پهپادی ارتش جمهوری آذربایجان در نبرد با ارمنستان برتری محسوسی داشت. پهپادهای ارتش آذربایجان به ویژه «بیرقدار» ساخت ترکیه بارها به عمق مواضع ارمنستان نفوذ کرده و با موفقیت ماموریت‌های محوله را انجام دادند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید