رژیم صهیونیستی به عضویت غیردائم امارات در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل جانبداری از این رژیم در صدور قطعنامه‌های آتی واکنش نشان داد.

واکنش اسرائیل به حق رأی امارات در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع عبری‌زبان، امروز (شنبه)،‌ گزارش دادند که تل‌آویو از انتخاب شدن امارات به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خوشحال است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از روزنامه عبری‌زبان «تایمز اسرائیل» در این خصوص گزارش داد که تل‌آویو امیدوار است که عضویت امارات در شورای امنیت موجب شود، سازمان ملل «با جانبداری کم‌تری علیه اسرائیل» قطعنامه‌ صادر کند.

روزنامه تایمز اسرائیل در ادامه گزارش خود اشاره کرد که تکیه تل‌آویو به ایجاد تحول در روند رأی‌دهی‌های شورای امنیت در ارتباط با این رژیم، پس از آن بود که تونس موضعی «خصمانه» علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ و چند طرح علیه تل‌آویو ارائه کرد.

در ادامه این گزارش، همچنین آمده است که تل‌آویو از انتخاب شدن برزیل، آلبانی، غنا و گابن نیز به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت در کنار امارات ابراز خرسندی کرده چراکه کشورهای یادشده نیز روابطی مستحکمی با تل‌آویو دارند.

طبق این گزارش، «گیلعاد اردان»‌ نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز به سفرای پنج کشور مذکور تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده که انتخاب آن‌ها در عدم صدور قطعنامه‌ علیه تل‌آویو تأثیرگذار باشد.

العربی الجدید در بخش پایانی این گزارش می‌آورد که نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «من امیداورم و خوشبین هستم که شما برای مهار جانبداری شورای امنیت تلاش خواهید کرد تا چنانچه زمانی با جنگ‌های جهان تعامل صورت گیرد، [تصمیمات این شورا] مرتبط‌تر و مؤثرتر شود».

منابع خبری، بامداد امروز، گزارش دادند که در رأی گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد، پنج کشور امارات متحده عربی، آلبانی، برزیل، گابن و غنا به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمدند که این عضویت از روز اول ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید