یک مقام آمریکایی از بازگشت احتمالی سربازان این کشور به افغانستان برای مقابله با فعالیت گروههای تروریستی و القاعده خبر داد.

احتمال بازگشت دوباره نظامیان آمریکایی به افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هنوز خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کامل نشده است که یک مقام آمریکایی از بازگشت احتمالی سربازان این کشور برای مقابله با فعالیت گروههای تروریستی و القاعده خبر داد.

خبرگزاری افق نیوز افغانستان امروز (شنبه )به نقل از «رونالد مولتری» معاون وزارت دفاع آمریکا که در مجلس سنا حضور یافته بود اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی گزینه احتمالی بازگشت به افغانستان است.

وی افزود:دستگاه اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت های گروه های تروریستی و القاعده را زیر نظر دارند.

«مایک والتس»،  عضوی کنگره آمریکا و سرباز پیشین این کشور در جنگ افغانستان هم گفت که احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به برگشت شویم.

وی افزود: احتمال دارد القاعده بار دیگر پس از پیشروی طالبان، ظاهر شود و با سازماندهی دوباره آمریکا را هدف حمله قرار دهد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی گفته اند که بیش از ۵۰ درصد نیروهای این کشور افغانستان را ترک کرده و قرار است تا ماه سپتامبر تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

همزمان با روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان حدود ۲۰ شهرستان را به تصرف خود درآورده اند و امروز نیز گزارش شده است که شهرستان زارع در استان بلخ و شهرستان «تولک» در استان غور در کنترول طالبان درآمده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید