لاپید، رییس حزب «آینده‌ای هست» رژیم صهیونیستی فهرست کابینه جدید این رژیم را تحویل پارلمان داد.

لیست کابینه جدید صهیونیست‌ها از سوی لاپید تحویل کنست شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از جروزالیم پست نوشت: «یائیر لاپید» رئیس حزب آینده‌ای هست با تکمیل توافق ائتلافی با تمامی هفت حزب «اردوگاه تغییر» و ارائه آن به کنیست در یک قدمی تشکیل کابینه قرار گرفت.

در صورت آغاز به کار این کابینه، به عمر سیاسی نتانیاهو پایان داده می شود.

بر اساس این گزارش، رئیس حزب آینده‌ای هست رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان این رژیم توافق‌های ائتلافی را با تمامی هفت عضو اردوگاه تغییر امضا کرده است.

قرار است کنیست فردا یکشنبه نشستی را برای بررسی اعطای رای اعتماد به کابینه معرفی شده برگزار کند.

لاپید شب گذشته توافق‌های ائتلافی با حزب کارگر به ریاست «میراو میخائیلی»، «آبی – سفید» به رهبری بنی گانتز، حزب امید نو به ریاست «گدعون ساعر» و یامینا به رهبری نفتالی بنت را امضا کرد و آن را تحویل کنیست داد.

یائیر لاپید پنج‌شنبه شب نیز توافق‌های ائتلافی را با فهرست یکپارچه عربی به رهبری منصور عباس و اسرائیل بیتنا به ریاست آویگدور لیبرمن امضا کرده بود.

بنت پس از امضای توافق مذکور گفت که این توافق به دوره طولانی بحران و بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد و کابینه جدید برای تمامی اسرائیلی‌ها تلاش خواهد کرد.

طبق این توافق‌های ائتلافی، قرار است که نفتالی بنت تا اوت ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و لاپید در طول این دوره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و پس از آن دو طرف سمت‌هایشان را به یکدیگر تحویل خواهند داد و تا پایان دوره کنیست فعلی در نوامبر ۲۰۲۵ لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

طبق این گزارش، کابینه جدید رژیم صهیونیستی متشکل از ۲۸ وزیر است و ائتلاف از ۲۵ نماینده از احزاب میانه، ۱۹ نماینده از اردوگاه راست، ۱۳ نماینده از احزاب چپ و چهار نماینده عرب تشکیل شده است.

همچنین قرار است که در کابینه ائتلافی لاپید و بنت، بنی گانتز در سمت وزارت جنگ ابقا شود و لیبرمن، ساعر، آیلت شاکد و میراو میخائیلی نیز به ترتیب وزیر دارایی، وزیر دادگستری، وزیر داخلی و وزیر کار خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید