مدیر کل بهزیستی استان تهران درباره تخلفات مالی این سازمان از سوی سازمان بازرسی کشور گفت: از جزئیات بی‌اطلاعم.

واکنش بهزیستی تهران به انتشار گزارش تخلفات چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اطلاعیه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده که از شناسایی تخلفات متعددی در بهزیستی استان تهران خبر می‌دهد. عمده‌ترینِ این تخلفات عبارت است از: تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی و مشخص نبودن محل و نحوه هزینه‌کرد، تخصیص ۷ هزار ویال واکسن آنفلوآنزا و نبود اسناد چگونگی استفاده از آن و واریز مستمری به  حساب‌های بانکی افراد فوت‌شده.

امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره این گزارش، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات تخلفات مالی مطرح‌شده با توجه به عدم دریافت گزارش مذکور اعلام کرد که موارد ذکرشده مربوط به دوره‌های قبل بوده و برای اظهارنظر منتظر رسیدگی و صدور رأی در مراجع ذی‌صلاح قضایی هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبتش به مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرداخت مستمری مددجویان به صورت متمرکز و منظم از طرف سازمان بهزیستی کشور به حساب مددجویان در سراسر نقاط کشور صورت می‌پذیرد و از سال ۹۸ با همکاری سازمان ثبت احوال آمار فوت‌شدگان در دوره‌های زمانی ۳ ماهه دریافت و مستمری مددجویان فوت‌شده به طور خودکار قطع می‌شود.

شاهرخی در مورد پرداخت‌های بهزیستی به مددجویان گفت: در حال حاضر تمام پرداختی‌ها به مددجویان اعم از مستمری، کمک موردی، حق پرستاری و کمک‌هزینه معیشت و درمان منحصرا از طریق واریز به حساب ایشان صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه پرداختی مستقیما انجام نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد پلاک ویژه معلولان نیز گفت: براساس آیین‌نامه‌های موجود، صرفا معرفی مددجویان واجد شرایط دریافت پلاک معلولین به پلیس راهور بر عهده بهزیستی است و قوانین جاری در مورد پلاک خورو معلولان همچون دیگر انواع پلاک بر اساس آیین‌نامه‌های صادره از پلیس راهور است.

شاهرخی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران گفت: در برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزا، اولویت ما افراد مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان بر اساس سهمیه اختصاص‌یافته از سوی وزارت بهداشت بود و با فراخوانی که دادیم، تمام این افراد به‌ علاوه پرسنل این مراکز واکسینه شدند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته، موفق شدیم همه‌ معتادان مقیم مراکز ترک اعتیاد را به‌ همراه پرسنل مراکز واکسینه کنیم.

شاهرخی افزود: پس از دریافت سهمیه واکسن از وزارت بهداشت، تعدادی از پرسنل ستادی و مراکز تامین و توسعه نیز به صورت داوطلبانه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: واکسیناسیون‌ صورت‌گرفته مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا همزمان با شیوع کرونا بر اساس اولویت‌ها انجام شد و حتی یک مورد اعتراض در زمینه تزریق واکسن آنفلوآنزا نداشتیم.

شاهرخی افزود: مراکز شبه‌خانواده و کمپ‌های ترک اعتیاد در اولویت‌های آخر بهزیستی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا بودند.

وی درباره واکسیناسیون کرونا گفت: در استان تهران تاکنون به ۵ هزار و ۴۱۶ نفر واکسن تزریق شده است. البته، بر اساس مصوبات ستاد کرونا، اولویت اول، واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز و اولویت بعدی، مراکز نگهداری معلولان بود که واکسیناسیون افراد مقیم در این مراکز با حضور بازرسین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید