بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده کشتی باری اماراتی «نعیمه» بین امارات و چندین بندر یمن از جمله «المکلا»، «المخا» و جزیره «میون» در حال تردد است.

استفاده امارات از بنادر یمن به منظور انتقال تجهیزات نظامی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که کشتی های اماراتی همچنان از بنادر یمن برای انتقال تجهیزات نظامی خود به جنوب این کشور استفاده می‌کنند.

امروز شبکه تلویزیونی «الجزیره» بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده  کشتی باری اماراتی «نعیمه» بین امارات و چندین بندر یمن از جمله «المکلا»، «المخا»  و جزیره «میون» در حال تردد است.

داده های ماهواره ای حاکی از آن است که کشتی باری اماراتی در ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) ابتدا در بندر المکلا و سپس به سمت جزیره مایون حرکت کرده و عصر روز پنجشنبه تجهیزات نظامی را در این جزیره تخلیه کره است.

چندی پیش یک منبع رسمی از نیروهای ائتلاف سعودی اخبار مربوط به حضور نیروهای اماراتی در جزایر «سقطری»  و «میون» یمن را تکذیب کرد و مدعی شد که تجهیزات موجود در جزیره میون متعلق به رهبری ائتلاف است.

در همین حال خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا فاش کرد که یک پایگاه هوایی مرموز در جزیره میون در تنگه باب المنداب در حال ساخت است.

این خبرگزاری گفت که تصاویر ماهواره ای، باندی به طول ۱.۸۵ کیلومتری و نیز سه آشیانه هواپیما را در این جزیره نشان می دهد.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات دولت یمن گفت که امارات علیرغم اعلام خروج نیروهای خود از یمن، در ساخت این پایگاه نقش دارد.

علاوه بر میون امارات متهم به تلاش برای کنترل جزیره سقطری در سواحل جنوبی یمن نیز است.

در تاریخ ۲۸ آگوست  وب سایت آمریکایی «ساوث فرانت» - متخصص تحقیقات نظامی و استراتژیک - اظهار داشت که امارات و اسرائیل قصد دارند امکانات نظامی و اطلاعاتی در مجمع الجزایر سقطری ایجاد کنند.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ از عقب نشینی بیشتر نیروهای خود از یمن خبر داده بود اما نفوذ این کشور همچنان در جنوب یمن ادامه دارد و به نیروهای وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در عدن  اسلحه و آموزشهای نظامی ارائه می دهد.

صدها تن از نیروهای وابسته به امارات در طول جنگ نیروهای ائتلاف علیه یمن  پس از دریافت آموزش‌های نظامی در پایگاه‌های زیر نظر امارات در شهر عدن، وارد سقطری شدند. این کشور سعی دارد تا تأسیسات راهبردی و حیاتی در بندر سقطری را به کنترل خود در آورد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید