مخبر ویژه سازمان ملل خواستار آزادی هرچه سریعتر پنج فعال مدافع حقوق بشر از سوی دولت امارات شد.

سازمان ملل خواستار آزادی ۵ فعال حقوق بشر در امارات شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز عربی نوشت: مخبر ویژه سازمان ملل، دولت امارات را تشویق کرد هرچه سریع‌تر پنج فعال مدافع حقوق بشر را پس از هشت سال بازداشت در شرایط سخت، آزاد کند.

این فعالان محبوس "محمد المنصوری"، "حسن محمد الحمد"، "حافظ راشد عبدالله العویس"، "علی سعید الکندی" و "سالم حمدون الشحی" هستند که در پرونده مشهور به "امارات ۹۴" در کنار ۸۹ وکیل، چهره آکادمیک و مدافع حقوق بشر دیگر، به اتهام برنامه‌ریزی علیه حاکمیت در ژوئیه ۲۰۱۳ به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

ماری لولر، مخبر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر اظهار کرد: حکم‌های صادر شده در مورد آنها بسیار سختگیرانه هستند و کارگروه سازمان ملل در رابطه با بازداشت‌های ظالمانه اعلام کرد که بازداشت آنها ظالمانه بوده و در وهله اول آنها نباید بازداشت می‌شدند زیرا آنها کاملا قانونی در حال انجام کارهایی بوده‌اند که از آزادی‌های تضمین شده برای همه محسوب می‌شوند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت امارات واکنشی نشان نداد، پیش از این نیز مقامات اماراتی با رد اتهام‌های مطرح شده آنها را "اشتباه" توصیف کرده بودند.

لولر در ادامه گفت: ادعاهای نگران‌کننده‌ای وجود دارند که آنها مدت‌های طولانی است در سلول انفرادی به سر می‌برند و این حالت ممکن است به سطح شکنجه رسیده باشد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر افزود: همچنین طبق برخی ادعاهای دیگر، آنها در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بدون سیستم تهویه هوا رها شده‌اند و علاوه بر این برای محروم کردن زندانیان از نور روز پنجره‌ها پوشانده شده‌اند.

این مسؤول سازمان ملل در پایان گفت: اینکه به این زندانی‌ها اجازه داده نمی‌شود از یک کارشناس حقوقی مشورت بگیرند و یا اینکه فرصت کمی به آنها داده می‌شود، می‌تواند به منزله نقض حقوق آنها برای یک محاکمه پاک و شفاف باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید