فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برنامه‌ای که به صورت مناظره برگزار شد به لحاظ ساختار و محتوا و سطح برخورد و موضوعات مطرح شده بسیار ضعیف بود و در حدی نبود که پیامی به جامعه بدهد و یا در انتخاب کمک کند.

صدا وسیما تصمیم می‌گرفت مهمترین مساله چیست نه اینکه نامزدها بگویند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، فیض الله عرب سرخی، یک فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با تذکر رهبر معظم انقلاب و در پی آن عملکرد شورای نگهبان و تاثیر آن در مشارکت عمومی اظهار کرد: به نظر من بیانات رهبری اولا از این زاویه حائز اهمیت بود که برخلاف آنچه که تاکنون در جامعه ترویج می شد که انچه که گفته می‌شود قطعی و مسلم است و هیچ خدشه ای در آن نیست، صحبت های رهبری متذکر می شود که اینچنین نیست و می شود در همین سطح بحث ها و انتخاب ها و تاییدها و تکذیب ها محل خدشه باشد.

او افزود: توجه داشته باشید که دو تن از فقهای شورای نگهبان معترضانه در مورد تاییدها و رد کردن های شورای نگهبان مصاحبه کردند و حرف زدند و احتمالا سخنان رهبری به این مباحث هم نظر داشته است. اولین نتیجه ای که ما از سخنان رهبری می گیریم این است که این تصمیمات آنچنان از قطعیت برخوردار نیست و آنها هم می‌توانند مثل همه آدم های دیگر اشتباه کنند و تصمیمات آنها هم قابل نقد است و داشتن صرف جایگاه قانونی به این معنا نیست که خدشه ای در تصمیمات آنها راه نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه سطح این دوره از مناظرات به شدت پایین است، افزود: من دو جلسه مناظره را شنیدم البته برنامه های مختلفی از نامزدها پخش شده است ولی می توانم بگویم آنچه به عنوان مناظره پخش شد به هیچ وجه نشان دهنده یک برنامه یا مناظره واقعی نبود که برنامه های نامزدها را به طور تقابلی به جامعه عرضه کند تا جامعه احیانا از این طریق دست به انتخاب بزند. اساسا سوالات نامزدها با هم فرق دارد و مثل مسابقات تلویزیون انتخاب شده است و شما برنامه‌ها را در مقابل هم نمی بینید و همچنین نمی بینید که نامزدها در مقابل یک سوال و نسبت به یک موضوع راهکار ارائه کنند تا امکان مقایسه و انتخاب وجود داشته باشد. ضمن اینکه سطح مناظرات بسیار پایین بود و حتی به مهمترین مسائل در حوزه اقتصادی اشاره ای نمی شد و صدا وسیما تصمیم می گرفت مهمترین مساله چیست نه اینکه نامزدها بگویند.

او خاطرنشان کرد: عامل تحریم در چند سال گذشته یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در اقتصاد بود یا کرونا که در یک و نیم سال گذشته، ضربات اقتصادی متعددی به مردم کشور زده است اما در مناظرات اساسا چنین مباحثی مطرح نشد بنابراین برنامه ای که به صورت مناظره برگزار شد به لحاظ ساختار و محتوا و سطح برخورد و موضوعات مطرح شده بسیار ضعیف بود و در حدی نبود که پیامی با جامعه بدهد و یا در انتخاب کمک کند، در عین حال در بین این مجموعه در بین صحبت های آقایان مهرعلیزاده و همتی نکات مثبت و روشنی دیده می شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید