پنتاگون در نظر دارد به کشور اوکراین کمک نظامی ۱۵۰ میلیون دلاری شامل رادار ضدتوپخانه، تکنولوژی ضدپهپاد و تجهیزات جنگ الکترونیک ارسال کند.

کمک ۱۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه آکسیوس نوشت: این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و همچنین چند روز پیش از نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و آمریکا در ژنو صورت می‌گیرد.

دولت مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی به منطقه کریمه اوکراین حمله و آن را تصرف کرد و از یک شورش جدایی‌طلبی حامی روسیه در شرق اوکراین که جان بیش از ۱۴ هزار تن را گرفته، حمایت کرده است.

اوکراین و روسیه در ماه‌های اخیر در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در منطقه دونباس، دست به تبادل آتش زده‌اند. روسیه در عملیاتی که آن را یک عملیات دفاعی خوانده، نیروهایی را در مرز خود با اوکراین و در کریمه مستقر کرده است.

این بسته کمک نظامی جدید که در حال حاضر کنگره متعهد ارائه آن شده است، به بسته ۱۲۵ میلیون دلاری که در حال حاضر برای اوکراین در نظر گرفته شده بود، اضافه می‌شود.   

پنتاگون اعلام کرد: این کمک نظامی شامل توانایی‌هایی برای تقویت کشندگی، فرماندهی و کنترل و همچنین آگاهی موقعیتی نیروهای اوکراین می‌باشد.

آمریکا همچنین به منظور تقویت پایگاه‌های نیروی هوایی اوکراین، دوره‌های آموزشی و تجهیزات فراهم خواهد کرد.

جو بایدن روز دوشنبه بار دیگر به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد که از حاکمیت اوکراین دفاع خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید