پیشتر میشل عون در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نامه‌ای را برای نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده بود. عون در این نامه اعلام کرد: عدم تشکیل دولت جدید طی چند ماه گذشته ثابت کرد که «سعد الحریری» از تحقق این مهم عاجز است.

سرانجام تشکیل کابینه جدید لبنان به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، روزنامه لبنانی «البناء»، مطلبی را در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رایزنی ها درباره تشکیل کابینه لبنان تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، البناء در ادامه گفته است: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان می توان گفت این است که روند شکل گیری دولت جدید به یک بن بست نزدیک شده است. نمی‌توان به تشکیل کابینه جدید حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود.

این روزنامه لبنانی همچنین در مطلب خود آورده است: واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان خوشبین باشیم، نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می دهد.

روزنامه البناء در ادامه تأکید کرده است: اکنون زمانی که به فرایند تشکیل کابینه نگاهی می اندازیم هیچ چشم انداز روشنی در این زمینه به چشم نمی خورد. به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک گشایشی در عرصه تشکیل دولت جدید حاصل شود.

این روزنامه با اشاره به ناکامی «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف لبنان در تشکیل کابینه جدید، اعلام کرده است: این احتمال وجود دارد که الحریری از پست خود استعفا دهد. منابع نزدیک به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرده اند که معلوم نیست سعد الحریری استعفا دهد یا نه.

پیشتر میشل عون در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نامه‌ای را برای نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده بود. عون در این نامه اعلام کرد: عدم تشکیل دولت جدید طی چند ماه گذشته ثابت کرد که «سعد الحریری» از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه همچنین عنوان کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

چندی پیش نیز، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل» بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات این کشور منتشر کرده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می‌رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می‌دهد این است که هرچه سریع‌تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس‌جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان کرده است: بدون شک تداوم مسیر کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید