یک هیات عالی‌رتبه ترکیه از جمله خلوصی آکار، وزیر دفاع و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده، به لیبی رفتند.

هیات عالی‌رتبه ترکیه در سفری اعلام نشده به لیبی رفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: سفر هیئت عالی رتبه مذکور با دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و قبل از اجلاس سران ناتو در ۱۴ ژوئن صورت گرفت.

این آژانس اعلام کرد، هیئت ترکیه شامل وزرای امور خارجه، دفاع و کشور، رئیس سازمان اطلاعات، رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست جمهوری و سخنگوی نهاد ریاست جمهوری این کشور است.

"آناتولی" همچنین گزارش داد که آکار قبل از سفر به لیبی، با همتایان انگلیسی و ایتالیایی خود در جزیره سیسیل ایتالیا دیدار کرد.

این آژانس عنوان داشت که آکار علاوه بر مسائل منطقه‌ای در مورد روابط سه کشور در زمینه‌های دفاعی و امنیتی نیز گفتگو کرد.

در پی حمله "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ به طرابلس پایتخت این کشور، ترکیه گروهی از نیروهای مسلح و مبارزان خود را برای جنگ در کنار مقامات طرابلس مستقر کرد. پشتیبانی ارتش ترکیه در آن زمان به تعادل قدرت به نفع دولت "توافق ملی" در طرابلس کمک کرد.

آنکارا همچنین توافقنامه‌ای را برای تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه با دولت "توافق ملی" امضا کرد که اعتراض یونان و قبرس را در پی داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید