عربستان سعودی به دنبال این است که به عنوان سومین تیم آسیایی میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به عهده بگیرد اما این تلاش با موانع سیاسی و فنی روبرو است.

موانع پیش روی عربستان برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، برای رسیدن به هدف میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰، گروه مشاوره بوستون را استخدام کرده است تا تجزیه و تحلیل کند که چگونه می‌تواند این رویداد را در کشورش برگزار کند. یکی از پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی، آنها می‌خواهند ۸ سال پس از قطر به اولین کشور خاورمیانه تبدیل شوند که این رویداد را برگزار می‌کند.

در همین رابطه نیویورک تایمز اعلام کرد: یک مشاوره گروه مشاوره بوستون اعلام کرده در حال حاضر مشغول بررسی امکان پیشنهاد سعودی‌ها هستند، اما آنها در این پروژه تنها نیستند، از چندین مشاور غربی دیگر هم کمک خواسته شده است.

این منبع آگاه در گروه مشاوره بوستون اعلام کرده: این امر به "تفکر خارج از چارچوب" احتیاج دارد. از جمله، به طور بالقوه، توافق نامه‌ای برای تقسیم حقوق میزبانی با یک شریک اروپایی؛ و با وجود نفوذ فزاینده عربستان در بخش مدیریت فوتبال، پیشنهادشان در شکل فعلی خیلی بعید به نظر می‌رسد. با این حال سخنگوی گروه مشاوره بوستون، با استناد به سیاست‌های شرکتش، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

ورزش به سرعت به ستون اصلی برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان تبدیل شده است - یک تلاش استراتژیک برای کشور وابسته به نفت -، اما اخیراً، این کشور در پشت صحنه تلاش می‌کند تا به عنوان یک قدرت بزرگ همانند قطر، رقیب منطقه‌ای خود جام جهانی برگزار کند.

عربستان سعودی لیگ‌های ایتالیا و اسپانیا را برای امضای قراردادهای سودآور برای آوردن فینال جام‌های داخلی به این کشور فریب داده است، اما تلاش‌های تحت حمایت صندوق سرمایه‌داری مستقل آن برای به دست آوردن یک باشگاه لیگ برتر انگلیس و حق پخش لیگ قهرمانان اروپا تاکنون بی نتیجه مانده است. عربستان سعودی مصمم است که برای همه خصوصیات مهم فوتبال در حلقه اولیه قرار بگیرد و در قلب این تلاش‌ها اخیراً جام جهانی است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی از اظهار نظر در مورد پیشنهاد احتمالی جام جهانی خودداری کرد، اما به این نکته اشاره کرد که این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی برای مسابقات ورزشی پر سر و صدا است. در سال‌های اخیر، مسابقات مهم بوکس، مسابقات اتومبیلرانی و مسابقات گلف را برگزار کرده است.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید