۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 55260319

برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا، از قالب ۱۲ ساعته شامل صبح و عصر استفاده می کنند. این اختصارات به چه معناست؟ نیمه شب هست یا بعد از ظهر؟

معنی AM و PM در ساعت چیست؟

به گزارش سلام نو، سیستم ۱۲ ساعته ۲۴ ساعت شبانه روز را به دو دوره ۱۲ ساعته تقسیم می­کند. اولین دوره ۱۲ ساعته به همین ترتیب تعیین شده است. از نیمه شب تا ظهر اجرا می شود. دوره دوم، با کلمه بعدازظهر یا علامت PM ، ۱۲ ساعت از ظهر تا نیمه شب را شامل می‌­شود.

اختصارات am و pm از لاتین گرفته شده است:

· AM: قبل از ظهر

· PM: بعد از ظهر

با استفاده از اعداد از ۱ تا ۱۲ و به دنبال صبح یا بعد از ظهر، سیستم ساعت ۱۲ ساعته تمام ۲۴ ساعت شبانه روز را مشخص می­کند. به عنوان مثال، ۵ صبح اوایل صبح است و ۵ بعد از ظهر اواخر بعد از ظهر. ۱ بامداد یک ساعت بعد از نیمه شب است، در حالی که ۱۱ شب یک ساعت قبل از نیمه شب است.

نیمه شب و ظهر: صبح یا عصر؟

ضعف اصلی سیستم ۱۲ ساعته سردرگمی گسترده ای است که در مورد کدامیک باید برای ظهر و نیمه شب استفاده شود. به طور منطقی نمی توان هیچ یک از لحظات را قبل از ظهر (صبح) یا بعد از ظهر (بعد از ظهر) تشخیص داد. به عنوان مثال، لحظه نیمه شب دقیقاً ۱۲ ساعت بعد از ظهر روز قبل و ۱۲ ساعت قبل از ظهر روز بعد اتفاق می­افتد.

با این حال، اکثر ساعت های دیجیتالی و بیشتر منابع، نیمه شب را ۱۲ صبح و ظهر را ۱۲ شب تعیین می­کنند. اگرچه لحظه دقیق ظهر در هیچ یک از این دو گروه قرار نمی­گیرد، اما ساعت بعد از آن، از ساعت ۱۲:۰۰:۰۱ تا ۱۲:۵۹:۵۹ ، مشخصاً بعد از ظهر است.

سردرگمی نیمه شب

یکی دیگر از موارد سردرگمی، عدم تعیین تعیین کننده تاریخ در سیستم ۱۲ ساعته است، زیرا شناسایی منطقی یک زمان صحیح در زمان تأمین وقت و ۱۲:۰۰ صبح (نیمه شب) غیرممکن است.

قالب های زمانی

۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته

تبدیل قالب ۱۲ ساعته به ۲۴ ساعته

یک ساعت ۲۴ ساعته که گاهی اوقات به عنوان زمان نظامی نیز شناخته می­شود، زمان را با توجه به تعداد ساعاتی که از نیمه شب گذشته است بیان می­کند. از نیمه شب شروع می­شود، ساعت ها از ۰ تا ۲۴ شماره گذاری می­شوند و دیگر نیازی به تعیین مکان هایی مانند صبح و عصر نیست. به عنوان مثال، در ساعت ۲۳:۰۰ ، ۲۳ ساعت از آغاز روز جاری گذشته است.

قالب ۱۲ ساعته کجا استفاده می­شود؟

امروزه بیشتر کشورهای جهان از سیستم ۲۴ ساعته استفاده می­کنند. با این حال، قالب ۱۲ ساعته ، شامل صبح و عصر، به طور رسمی در تعدادی از کشورها ، از جمله ایالات متحده ، کانادا (به جز کبک)، استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین استفاده می­شود.

چرا روز ۲۴ ساعت وقت دارد؟

تصور می­شود مصری ها مسئول تقسیم روز به ۲۴ قسمت مساوی هستند. یک گزارش حاکی از آن است که این رسم تکامل یافته است، زیرا مصری ها معمولاً از پایه ۱۲ استفاده می­کرده اند و ۳ مفصل انگشتان خود را حساب می­کنند، از جمله انگشت شست.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید