در گوشه کنار دنیا پر است از مقاصد گردشگری شگفت‌انگیز که در این گزارش با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

به گزارش سلام نو،در گوشه کنار دنیا پر است از مقاصد گردشگری شگفت‌انگیز که در این گزارش با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

کاوه ایجن، اندونزی

این آب های فیروزه ای شیری ممکن است برای شنا جذاب به نظر برسد، اما غوطه ور شدن در آن عاقلانه به نظر نمی­رسد، چون این کلدرا که در دهانه آتشفشان کاوه ایجن تشکیل شده است، بزرگترین دریاچه اسیدی جهان است. شعله های برقی آبی رنگی که به هوا می ریزد باعث جذابیت آن است. البته از نظر علمی مقادیر بالای اسید سولفوریک که به آب رنگ چشمگیری می­بخشد، هنگام برخورد به هوا، احتراق می­کند.

کلیساهای سنگ تراشیده شده، اتیوپی

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

کلیساهای صخره ای لالیبلا با رنگ گل رز، بسیار آرواره ای زیبا هستند و با شنیدن داستان آنها 11 سازه یکپارچه حتی باورنکردنی تر می­شوند. گفته می­شود که پادشاه لالیبلا  که در قرون 12 و 13 سلطنت می­کرده، هر یک را فقط با کمک فرشتگان تراشیده است. گرچه به احتمال زیاد هزاران برده به او کمک کرده اند، اما وجود آنها مطمئنا معجزه آسا به فکر می­رسد.

Pine Gap ، استرالیا

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

این پایگاه رصد ماهواره ای در وسط Outback با معادل Oz منطقه 51 ، در دهه 1970 به عنوان عملیاتی مشترک بین دولت های ایالات متحده و استرالیا افتتاح شد. مرکز جاسوسی جنگ سرد در ابتدا به عنوان یک مرکز تحقیقات فضایی مبدل شده بود، اطلاعات غلطی که فقط به نظریه های توطئه در مورد مکان های دیدنی بیگانگان و آزمایش های سرد دامن زد.

منطقه 51 ، نوادا، ایالات متحده آمریکا

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

این مخفی ترین فرودگاه جهان و مترادف با تئوری های توطئه است. این تاسیسات نیروی هوایی که همچنان عملیاتی است و به منطقه 51 معروف است، هنگام آزمایش هواپیماهای دوران جنگ سرد، شایعات آزمایشات شوم، فرود مرحله ای ماه و آزمایشگاهی را که توسط بیگانگان اداره می­شود، جلب توجه می­کند. ورود به پایگاه اکیداً ممنوع است (ناگفته نماند غیرممکن است).

جنگل Hoia-Baciu ، رومانی

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

تقریبا هر جنگلی که اطراف آن چیزی وجود نداشته باشد و درختان با غبار پوشیده شده باشند، می­تواند وهم آور باشد. اما Hoia-Baciu عجیب و غریب را با درختان کجی که پیچ می­خورند و می­چرخند، انگار هنگام  رقصیدن منجمد کرده است. افسانه ها از برخوردهای بیگانگان و ناپدید شدن افراد در جنگل حکایت دارد ("مثلث برمودای رومانی" لقب گرفته است). بزرگترین رمز و راز همه چیز The Clearing است، منطقه مرکزی که هیچ چیز در آن رشد نمی­کند و هنوز کسی نمی­داند چرا!

قلعه بران، رومانی

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

رمز و راز این قلعه را مانند غبار، طوفانی وهم آور کفن می­کند. افسانه ها حاکی از آن است که حاکم خونخوار قرن پانزدهم، ولاد ناخدا که گمان می­رود شخصیت برجسته برام استوکر را در دراکولا الهام گرفته باشد، یک بار در دیوارهای قرون وسطایی خود زندانی شده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که او حتی از این مکان بازدید کرده باشد اما همچنان برای طرفداران گوتیک یک مکان وحشتناک است.

لوخ نس، اسکاتلند

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

با اثبات اینکه هیولا مانعی برای محبوبیت نیست، لوخ نس در اسکاتلند به لطف این جانور عظیم الجثه ای که ممکن است در اعماق آن کمین کرده باشد (یا ممکن است نباشد) شهرت جهانی دارد. هیولای لوخ نس، یا نسی، اولین بار در سال 1933 دیده شد، بعدا عکس بدنام این موجود گردن بلند بعنوان حقه بازی پذیرفته شد. آخرین نظریه ها نشان می دهد که نسی ممکن است یک مارماهی غول پیکر یا گره ای از شاخه های افتاده باشد.

پیست مسابقه پلایا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

چند مکان شگفت انگیز دنیا را بشناسید

آیا این یک نیروی مغناطیسی غیرقابل توضیح است که باعث می­شود سنگ ها در این بستر دریاچه ترک خورده و خشک در دره مرگ کالیفرنیا بلغزانند؟ یا دستهای غیبی با مقداری قدرت بالاتر؟ به نظر نمی­رسد، در حالی که دانشمندان در سال 2013 اسرار را کشف کردند که وقتی زمین یخ زده است، تخته سنگ ها توسط باد حرکت می­کنند. این مکان هنوز هم مکانی کاملاً زیبا و عجیب و غریب است.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید