دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از فوت ۱۲ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از مجموع بستری ها، ۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

با فوت ۱۲ بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در هرمزگان به ۱۳۳۳ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان، افزود: بیستم خردادماه، با ثبت رکورد دیگری در شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان و فوت ۱۲ بیمار، این شمار به هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۵۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: تهویه مناسب در خانه و محیط‌های سربسته، استفاده از ماسک، رعایت فاصله دومتری، شرکت نکردن در تجمعات و شستشوی مرتب دست‌ها را از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلای به کرونا عنوان کرد.

نوروزیان با اشاره به نقش مهم تهویه در جلوگیری از شیوع کرونا، عنوان کرد: در یکی دورهمی خانوداگی با حضور شش نفر در یک اتاق، در صورت مبتلا بودن یک نفر از آن‌ها به کرونا، حتی در صورت استفاده همه افراد از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، پس از ۴ ساعت ۴ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی اضافه کرد: در همین شرایط و در صورت وجود تهویه مناسب در اتاق و کاهش زمان دورهمی، تنها احتمال ابتلای یک نفر از آن‌ها وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: اکنون همه شهرستان‌های استان وضعیت خوبی ندارند، اما شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، بندرلنگه و تا حدودی قشم نسبت به دیگر شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند.

نوروزیان در پایان گفت: امیدواریم با کمک مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همکاری با مسئولان در روزهای آینده شاهد کاهش موارد مثبت، بستری و در نهایت مرگ و میر باشیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید