حسین ایمانی متخصص تغذیه ضمن تشریح فواید بی‌نظیر شیر، گفت: شیر مهمترین منبع تامین کلسیم بدن است و محرومیت از این ماده غذایی به بدن آسیب می‌رساند.

فواید بی‌نظیر شیر که از آن بی اطلاعید | هر فرد در روز چقدر شیر باید بنوشد؟

به‌گزارش سلام نو به نقل از آخرین خبر، حسین ایمانی متخصص تغذیه با حضور در شبکه سلامت با اشاره به اینکه شیر مهمترین منبع تامین کلسیم بدن است، اظهار کرد: فرآورده‌هایی همچون پنیر، کشک، بستنی در این گروه غذایی یعنی لبنیات قرار می‌گیرند و شیر فسفر، پروتئین و سایر موارد معدنی را در خود دارد.

او با اشاره به اینکه مصرف گروه شیر و لبنیات حائز اهمیت است، افزود: میزان استفاده روزانه از شیر دو تا سه واحد توصیه شده است لذا یک واحد از این گروه برابر است با یک لیوان شیر و یا یک لیوان ماست کمتر از دو و نیم درصد چربی و یا یک و نیم لیوان بستنی و یا ۴۵ تا ۶۰ گرم پنیر معادل یک واحد است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد بزرگسال سالم دو تا سه واحد باید از این گروه را مصرف کنند، ادامه داد: توصیه می‌کنیم تا مردم از شیرهای پاستوریزه شده با درصد چربی کمتر استفاده کنند، در صورت عدم دسترسی به شیر پاستوریزه باید شیر تازه را به مدت ۱۰ دقیقه در حال هم زدن جوشاند و سپس مصرف کرد.

او افزود: از مصرف پنیر تازه باید پرهیز کرد مگر اینکه مطمئن باشیم که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، هنگام استفاده از کشک باید دقت شود که کپک زدگی و بوی نامطبوع نداشته باشد، کشک مایع را قبل از مصرف باید به مدت ۵ دقیقه جوشاند.

ایمانی ادامه داد: از بستنی‌هایی که با شیر پاستوریزه تهیه شده باید استفاده کرد، مصرف زیاد بستنی به دلیل داشتن کالری بالا منجر به اضافه وزن می‌شود.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: در شیر مواد غذایی همچون نشاسته، پروتئین و چربی موجود است، همه انواع شیرها دارای پروتئین هستند و هر لیوان شامل ۸ گرم پروتئین می‌شود، کربوهیدرات، چربی و پروتئین در داخل شیر موجود است، لبنیات غنی‌ترین منبع غذایی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه کلسیمی که از شیر جذب می‌شود ۵ برابر کلسیمی است که از طریق کلم جذب می‌شود، گفت: شیر ماده غذایی کامل است و علاوه بر تامین انرژی و پروتئین، سرشار از کلسیم بوده و حاوی مواد مغذی اصلی از جمله ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین‌های A، D و E است.

ایمانی عنوان کرد: مصرف شیر به عنوان ماده غذایی فراسودمند توصیه می‌شود و محرومیت از ماده غذایی مانند شیر به بدن آسیب می‌رساند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید