قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی امروز جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۹۰۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

رشد ۰.۱۰ درصدی قیمت جهانی طلا امروز ۲۱ خرداد | قیمت هر اونس طلا به ۱۹۰۰ دلار و ۳۶ سنت رسید

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و در حالی که آمارها از رشد نرخ تورم در آمریکا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا برده است، قیمت طلا امروز با اندکی افزایش به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۹۰۰ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم حدود یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز کاهش داشت و به ۹۰.۰۵۷ درسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم ۳ ماه گذشته رسیده و موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا شده است.

آمارها حاکی است قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه می رشد قابل توجهی داشته و در مسیر ثبت بالاترین رشد سالانه طی حدود ۱۳ سال اخیر قرار گرفته است. این در حالی است که میزان ادعاهای بیکاری در هفته گذشته به پایین ترین سطح در طی حدود ۱۵ ماه گذشته رسیده است.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه پیش بینی خود از نرخ رشد و نرخ تورم را افزایش داد، اما متعهد شد که سیاست پولی انبساطی را در طول تابستان امسال تداوم ببخشد. سیاست گذاران

بانک مرکزی اروپا نگران اند که عقب نشینی زودهنگام از سیاست های انبساطی سبب تضعیف روند ترمیم اقتصادی شود.

نتایج نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است در ماه های آگوست یا سپتامبر استراتژی کاهش برنامه خرید اوراق را در دستور کار قرار دهد، اما خریدهای ماهانه خود را تا قبل از اوایل سال آینده آغاز نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید