مقامات آمریکایی مدعی شدند روسیه در حال آماده سازی ماهواره‌ پیشرفته‌ای برای تحویل به ایران است تا بتواند اهداف نظامی در منطقه را از این طریق ردیابی کند.

روسیه در حال آماده سازی ماهواره‌ پیشرفته‌ای برای تحویل به ایران است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از واشنگتن پست، مقامات آمریکایی مدعی شدند روسیه در حال آماده سازی ماهواره‌ پیشرفته‌ای برای تحویل به ایران است تا بتواند اهداف نظامی در منطقه را از این طریق ردیابی کند.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: این ماهواره‌ مجهز به دوربین‌های پیشرفته با وضوح تصویری بسیار بالاست. این ماهواره‌ها قرار است نظارتی مستمر بر پالایشگاه‌های خلیج فارس و نیز پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها در منطقه داشته باشد.

گفته می‌شود این ماهواره‌ها پیشتر برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در گزارش این روزنامه آمریکا ادعا شده است: این ماهواره‌ مجهز به تجهیزات پیشرفته روسی هستند و دوربین‌های به کار رفته در آن از وضوح قابل قبولی برخوردار است.

پس از آنکه سال گذشته ایران توانست با موفقیت نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند، مقامات وقت واشنگتن از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد این اقدام تهران تهدیدی علیه منافع واشنگتن در منطقه و مغایر با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

پیش از این نیز جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا بدون ارائه مدرکی مدعی شد: روسیه و چین تهدیدی دائمی برای آمریکا هستند چرا که می‌توانند ماهواره‌های فضایی آمریکا را در فضا هدف قرار دهند.

او در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: در حال حاضر جنگ بر سر فضا مانند جنگ بر سر زمین و دریاست.

مارس گذشته نیز فرمانده نیروی فضایی آمریکا در اظهاراتی برنامه فضایی چین و روسیه را هدف قرار داد و مدعی شد پکن و مسکو لیرزهایی دارند که فقط برای از بین بردن ماهواره‌های فضایی واشنگتن در مدار زمین ساخته شده‌اند. چشم انداز روسیه و چین در فضا باعث نگرانی آمریکا می‌شود چرا که هر دو کشور از فرصت‌های خاصی برخوردار هستند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید