جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس سفر کرده با بوریس جانسون نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دیدار بایدن و بوریس جانسون در حاشیه اجلاس گروه۷

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس سفر کرده دیدار کرد.

این دیدار در سواحل دهکده کورن‌وال صورت گرفت که طی روزهای آینده محل برگزاری اجلاس سران خواهد بود. این نخستین دیدار رهبران دو کشور و فرصتی برای تمدید «روابط ویژه» آمریکا و انگلیس پس از برگزیت به‌شمار می‌رود.

جانسون و بایدن با تأکید بر احترام به منشور آتلانتیک مربوط به پیوند اتحاد میان دو سوی اقیانوس اطلس متعلق به سال ۱۹۴۱، بیانیه مشترکی را در این خصوص صادر خواهند کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر گفته بود دو طرف احتمالا درباره موضوع های سیاسی مهمی با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد. بایدن تصمیم دارد حمایت کشورش از توافقنامه صلح ۱۹۹۸ موسوم به «آدینه نیک» یا «پیمان بلفاست» را که به چند دهه خشونت و خونریزی در ایرلند شمالی پایان داد، ابراز کند. این توافق با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیر سؤال رفته است.

رهبران دو کشور همچنین درباره تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کرونا و خروج نیروهای غربی از افغانستان گفت‌وگو خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید