نماینده آمریکا در سازمان بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که همکاری ایران با آژانس باید کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

 همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی باید فوری باشد!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد همکاری ایران با آژانس باید کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

او افزود: تهران باید درباره مواد هسته‌ای در سایت‌های اعلام نشده، توضیح دهد.

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد: همانطور که مدیر کل آژانس هم گفت عدم پاسخگویی و شفاف سازی ایران در خصوص سوالاتی درباره سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده به طور جدی بر نظر آژانس برای تایید صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران تاثیر می‌گذارد.

او اضافه کرد: ایران باید از آخرین فرصت خود به خوبی استفاده کند تا نگرانی‌های کنونی را در شورای حکام برطرف کند و ما اطمینان پیدا کنیم که  دیگر در آینده  با چنین گزارش‌های نا امیدکننده‌ای رو به رو  نخواهیم شد.

نماینده آمریکا اظهار کرد: ما از گزارش دقیق آژانس آگاه هستیم و درخواست داریم گزارش های  لازم تا قبل از سپتامبر ارائه شود تا آنها نیز هرگونه پاسخ لازم در این باره را در نظر بگیرند.

 روز گذشته، واشنگتن در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرده بود که جلوگیری ایران از فعالیت بازرسان آژانس آن‌گونه که توافق شده، مذاکرات وین را پیچیده می‌کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گذشته در نشست فصلی شورای حکام آژانس بار دیگر نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

او در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «با توجه به امتناع ورزیدن ایران برای ادامه بازرسی‌ها و نظارت طولانی مدت، به‌ شدت نگران هستم که ایران در حال پنهان کردن مواد هسته‌ای باشد.»

گروسی در ادامه ادعاهای خود گفت: «عدم پیشرفت در شفاف‌سازی پیرامون سوالات آژانس در مورد صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، به ‌طور جدی بر توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد.»

وندی شرمن، معاون وزارت امور خارجه آمریکا هم روز گذشته با بیان اینکه تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در مذاکرات هسته‌ای برجام شاهد بودیم گفت: تا زمانی که بر سر آخرین جزئیات نیز به توافق نرسیم نمی‌توان با اطمینان از حصول توافق خبر داد.

شرمن همچنین مدعی شد: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران باعث پیچیدگی در مذاکرات است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید