تیم ملی والیبال کشورمان امروز و پس از ۵ برد پیاپی در چارچوب لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱، برابر تیم ملی صربستان شکست را پذیرفت.

سریال پیروزی‌های تیم ملی والیبال متوقف شد / شکست سروقامتان ایران برابر صربستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در هشتمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به مصاف صربستان رفت و با نتیجه سه بر ۲ مغلوب شد. ست‌های اول و سوم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۱ و ۲۸ بر ۲۶ به سود ایران رقم خورد و صربستان در ست‌های دوم، چهارم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۸ به برتری رسید.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیبی متفاوت از مسابقات گذشته به میدان فرستاد. محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی،‌ بردیا سعادت، علی شفیعی، امیرحسین اسفندیار، رضا عابدینی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی ایران در این مسابقه بودند.

در بیشتر زمان مسابقه آلکنو با آرامش روی نیمکت نشسته بود و برخلاف روال معمول مربیان والیبال که دائم در کنار زمین می‌ایستند و نکات مختلف را به بازیکنان گوشزد می‌کنند، به شاگردان جوانش فرصت داد که در طول پنج ست مسابقه برنامه‌های مورد نظر او را در میدان پیاده کنند.

با این نتیجه ایران پیش از برگزاری دیگر مسابقات امروز، با ۵ برد و ۱۶ امتیاز در مکان پنجم باقی ماند. 

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

ست اول (ایران ۲۵ - صربستان ۲۱)

ترکیب متحول‌شده ایران باعث شد بازیکنان در اوایل ست قدری ناهماهنگ باشند ولی طولی نکشید که همه چیز تغییر کرد و شاگردان آلکنو بر بازی مسلط شدند. عملکرد خوب بازیکنان ایران در سرویس و دفاع روی تور، برنامه‌های تیم حریف را به طول کامل به هم ریخت. از ۲۵ امتیاز ایران در ست نخست، پنج امتیاز با دفاع روی تور کسب شد که نشان از عملکرد خوب تیم در این بخش دارد.

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

ست دوم (ایران ۱۵ - صربستان ۲۵)

نمایش صربستان در این ست خیره‌کننده بود. بازیکنان این تیم در سرویس عملکرد بسیار خوبی داشتند و در حمله بسیار کم‌اشتباه ظاهر شدند. بهتر شدن شرایط دریافت هم باعث شد پاسور این تیم به راحتی از برنامه‌های متنوع در حمله استفاده کند. در مقابل در تیم ایران سرویس‌ها شرایط خوبی نداشت و نمی‌توانست برنامه‌های حریف را به هم بریزد. فاصله امتیازی خیلی زود ایجاد شد و شاگردان اسلوبودان کواچ خیلی راحت و بی‌دردسر در ست دوم پیروز شدند.

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

ست سوم (ایران ۲۸ - صربستان ۲۶)

با وجود فاصله امتیازی زیادی که در ست دوم شکل گرفت، آلکنو به خوبی شاگردانش را از نظر روانی آماده یک ست جدید کرد. بازیکنان ایران در ست سوم با جنگندگی بالا بازی کردند و حتی چند بار عقب‌افتادن از حریف هم باعث نشد برای رسیدن به پیروزی کوتاه بیایند. عملکرد خوب ایران در توپ‌گیری، کسب امتیاز برای صربستان را دشوار کرده بود. در بخشی از این ست ایران در دریافت دچار مشکل بود و به همین دلیل پوریا فیاضی به جای شریفی وارد زمین شد. آلکنو دوتعویضه خود را هم در این ست انجام داد و سعید معروف و صابر کاظمی به جای سعادت و وادی وارد زمین شدند اما این دوتعویضه تاثیر چندانی برای تغییر جریان بازی نگذاشت.

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

ست چهارم (ایران ۲۲ - صربستان ۲۵)

ایران در این بازی با ترکیب جوانی وارد زمین شد و به همین دلیل در بسیاری از امتیازات حساس از کم‌تجربگی بازیکنان ضربه خورد. صربستان هم با عملکرد خوب در دفاع روی تور و حمله، تیم ایران را به شدت تحت فشار گذاشته بود. در اواخر ست، دوتعویضه ست قبلی دوباره انجام شد ولی این بار هم تاثیری در تغییر روند بازی نگذاشت تا صربستان برنده شود و کار به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود.

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

ست پنجم (ایران ۸ - صربستان ۱۵)

سرویس‌های مارکو پودراشچانین و اشتباهات فردی پرتعداد در تیم ایران باعث شد عملکرد شاگردان آلکنو در این ست مختل شود. فاصله به قدری زیاد شد که دیگر فرصتی برای جبران باقی نماند. روحیه بازیکنان هم از دست رفته بود و دیگر انگیزه‌ای برای تلاش نداشتند.

صربستان روند پیروزی‌های والیبال ایران را متوقف کرد

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

ایران یک - روسیه ۳

ایران ۳ - هلند صفر

ایران ۳ - کانادا یک

ایران ۳ - ایتالیا یک

ایران ۳ - بلغارستان صفر

ایران ۳ - آمریکا صفر

ایران ۲ - صربستان ۳

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید