اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در جریان سفرش به مصر با رییس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار کرد.

دیدار اسماعیل هنیه با رییس سازمان اطلاعات مصر

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از الیوم السابع نوشت: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در شهر «قاهره» پایتخت مصر انجام شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات فلسطین و به ویژه نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار در مورد مسأله تثبیت آتش‌بس در غزه، اوضاع قدس و مسجد الاقصی و پیروزی مقاومت در جنگ اخیر گفتگو شد.

طرف های فلسطینی و مصری همچنین بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کردند. هیأت جنبش مقاومت اسلامی حماس از مصر به خاطر تلاش‌ها در راستای برقراری آتش‌بس و بازسازی نوار غزه تقدیر و تشکر کرد.

بهبود اوضاع داخلی فلسطین و تقویت وحدت ملی یکی دیگر از محورهای گفتگوی هیأت حماس با رئیس سازمان اطلاعات مصر بود. این درحالی است که شبکه المیادین بامداد امروز اعلام کرد: مقامات مصری طی تماس‌هایی با رهبران گروه‌های فلسطینی به آنها ابلاغ کرده‌اند که زمان برگزاری نشست وحدت محور دبیران کل احزاب و گروه‌های فلسطینی در قاهره به دلیل آنچه مشغله کاری مقامات مصری عنوان شده است، به تعویق خواهد افتاد.

همچنین در توضیح علت این تعویق بیان شده است که بخاطر عدم اشتراک نظر حول چگونگی اصلاح نظام سیاسی فلسطین، قاهره تصمیم گرفته است فعلاً برگزاری این نشست را به تعویق اندازد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید