سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد روسیه گفت: فراهم کردن شرایط بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، از عناصر اصلی دیدارهای برجامی است.

روسیه در تلاش برای تسریع روند احیای برجام است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از مسکو، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه گفت که مسکو مواضع ایران در خصوص ضرورت لغو تحریم‌های آمریکا به عنوان اولویت و نخستین اقدام را درک می‌کند.

ریابکوف امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با رسانه‌های روسی، با بیان اینکه توافقات احیای «برجام» در وین در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، از عناصر اصلی دیدارهای برجامی است.

معاون وزیر خارجه روسیه دیروز نیز در مراسم بزرگداشت «پریماکوف» گفته بود، هیچ دشواری غیرقابل حلی در رابطه با احیای برجام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعلل هیچ فایده‌ای ندارد، تاکید کرد: روسیه در تلاش است تا روند احیای برجام را تسریع کند.

وی اضافه کرد که ایران در آستانه انتخابات است. اما ما و هیئت نمایندگی خود در آنجا (وین) در تلاش هستیم تا دستیابی به نتیجه نهایی را تسریع کنیم.

تاکنون پنج دور مذاکرات بین ایران و طرفهای مذاکره کننده در وین برگزار شده و طرفها نسبت به احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام تاکنون اظهار خوشبینی کرده‌اند. 
در این ارتباط «سید عباس عراقچی» با بیان اینکه هفته آینده دور جدید مذاکرات را آغاز خواهیم کرد، گفت: مذاکرات به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: ما هفته آینده دور جدید مذاکرات را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم که در موضوعات مختلف پیشرفت داشته باشیم، ولی درباره اینکه دور آخر مذاکرات باشد یا خیر، قضاوت زود است.

عراقچی خاطر نشان کرد: اختلاف نظرها درباره مسائل جدید نیست، در واقع اختلاف نظر در خصوص موضوع‌هایی اصلی در ارتباط با نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید