قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران غذایی گفت: با وجود افزایش قیمت هیچ تغییری در وضعیت عرضه برای بنکداران ایجاد نشده و همچنان همان محدودیت‌های سابق وجود دارد.

اظهارات عجیب درباره وضعیت توزیع بازار مواد غذایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، دبیر اتحادیه بنکداران غذایی اظهار داشت: اگر بخواهیم ۵۰ کارتون روغن بخریم باید در کنار آن یک تن برنج هندی یا ۱۰ کارتون تن ماهی یا ۱۰ کارتون رب گوجه یا کیک و کیسه فریزر بگیریم. همچنین هر روز به ما روغن نمی‌فروشند و هر ۱۵ روز یک بار مجاز به خریداری هستیم.

قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار مواد غذایی اظهار کرد: بر اساس مصوبات دولت شکر حدود ۷۲ افزایش قیمت داشته است. براین اساس شکری که با قیمت ۶۶۵۰ تومان به واحدهای صنعتی عرضه می‌شد به ۱۱۵۰۰ تومان رسیده است. قیمت روغن نیز طبق همین مصوبات ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.  

وی افزود: حتی با این افزایش قیمت هیچ تغییری در وضعیت عرضه برای بنکداران ایجاد نشده و همچنان همان محدودیت‌های سابق وجود دارد. اگر ما بخواهیم بار روغن بگیریم باید در کنار آن یک کالای دیگر خریداری کنیم و اگر حاضر به این کار نباشیم به ما روغن نمی‌دهند.

حسنی تصریح کرد: اگر بخواهیم ۵۰ کارتون روغن بخریم باید در کنار آن یک تن برنج هندی یا ۱۰ کارتون تن ماهی یا ۱۰ کارتون رب گوجه یا کیک و کیسه فریزر بگیریم. همچنین هر روز به ما روغن نمی‌فروشند و هر ۱۵ روز یک بار مجاز به خریداری هستیم.

دبیر اتحادیه بنکداران غذایی با اشاره به رکود در این بازار گفت: با توجه به این که در روزهای منتهی به انتخابات هستیم در بازار سکون و رکود حاکم است؛ تنش خاصی وجود ندارد و افزایش قیمتی به جز در مورد روغن و شکر که در بخش دولتی تعیین شده نداشتیم. نه تنها بازار مواد غذایی بلکه همه بازارها فعلا چشم انتظار ۲۸ خرداد و نتایج انتخابات هستند.

حسنی در ادامه تصریح کرد: شکر به قیمت آزاد که ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و حدود ۲ هزار تومان گرانتر از شکر دولتی است به هر میزانی که بخواهید در بازار موجود است و البته مشکل چندنرخی بودن شکر موجود است.

وی افزود: در مورد روغن نیز با وجود اینکه ۳۵ درصد افزایش قیمت اعمال شده بازهم ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از قیمت مصرف‌کننده در سطح خرده فروشی و بنکداری فروخته می‌شود. چراکه روغن آن طرف مرز ۶ برابر قیمت داخلی مشتری دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید