مصرف سیب در زمان دل درد توصیه می شود، زیرا حاوی نشاسته و فیبر است و اسیدیته پایینی دارد، به همین دلیل به راحتی هضم می شود.

علت دل‌درد صبحگاهی چیست؟ | درمان ساده و خانگی دل درد پس از بیدار شدن از خواب

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ همه افراد در طول زندگی خود دل درد یا  معده درد را تجربه کرده اند. دل درد گاهی در لحظات اولیه صبح و بعد از بیدار شدن از خواب اتفاق می افتد و دردی بسیار آزار دهنده است که علل مختلفی دارد و میتواند ناشی از مشکلات روده یا معده و یا ناشی از خوردن یک غذای فاسد در وعده شام باشد.

در بعضی از موارد این دردها نشانه یک بیماری جدی است که نیاز به درمان هایی اساسی و مراجعه به پزشک دارد اما گاهی می توان این دردها را با درمان های خانگی و خوراکی تا حدودی تسکین نمود . در این بخش درمان های خانگی و خوراکی برای دل درد صبحگاهی را ارائه می کنیم.

درمان های خانگی و خوراکی برای دل درد صبحگاهی

غذاهای حاوی نشاسته مصرف کنید :

به هنگام دل درد صبحگاهی، نیاز به خوردن چیزی دارید که دل درد را بدتر نکند. غذای غنی از نشاسته مانند برنج، سیب زمینی و جو دو سر می تواند به تسکین دل درد کمک کند، زیرا نشاسته به مدت طولانی در معده نمی ماند و برگشت اسید معده را تحریک نمی کند، و می تواند باعث احساس بهترمعده شود.همچنین می توانید نان را بدون کره و مربا مصرف کنید.

ماست میل کنید :

گوارش بد از دلایل درد شکمی است. ماست به بهبود شرایط گوارش کمک کند. برای تسکین سریع ناراحتی و درد شکمی صبحگاهی ماست یونانی را با اندکی عسل ترکیب کرده و هر روز در صبحانه خود مصرف کنید.

سیب را در صبحانه خود بگنجانید :

مصرف سیب در زمان دل درد توصیه می شود، زیرا حاوی نشاسته و فیبر است و اسیدیته پایینی دارد، به همین دلیل به راحتی هضم می شود. همچنین اگر اسهال دارید، می تواند به تسکین علائم شما کمک کند. سس سیب یک ماده غذایی خوب برای زمان هایی است که با معده درد مواجه شده اید. سس سیب یک ماده غذایی نشاسته ای با اسیدیته کم و محتوای بالای فیبر است که مصرف منظم آن می تواند به حرکات خوب روده و دفع مدفوع کمک کند.

از کیسه آب گرم استفاده نمایید :

برای بهبود دل درد صبحگاهی محل درد را با یک پد گرمایشی یا کیسه آب گرم ، گرم نمایید.

از روغن های گیاهی استفاده نمایید :

اگر با گاز و نفخ درگیر باشید ، استفاده از روغن نعناع، زنجبیل و زردچوبه می تواند مشکلتان را حل کند و  به خالی شدن معده و جذب غذاها کمک  نماید . اگر مشکلتان رفلاکس معده است، روغن نعناع در واقع می تواند مشکلتان را بدتر کند.

موز مصرف کنید:

سالهاست از موز به دلیل داشتن پتاسیم و قند طبیعی برای تسکین دل درد استفاده می شود. موز سرشار از پتاسیم است که به تسکین ناراحتی معده کمک می کند.

رژیم غذایی CRAP - CRAP برای تسکین دل درد مفید است :

رژیم غذایی CRAP - CRAP سرشار از فیبر بوده و به تسکین درد معده کمک می کند. این رژیم غذایی مخففی برای گیلاس (Cherry)، کشمش (Raisin)، زردآلو (Apricot)، و آلو (Prune) است.

پاپایه خرد شده مصرف کنید:

می توانید پاپایه را به عنوان صبحانه برای کاهش دل درد مصرف کنید، زیرا غنی از آنزیم های پاپایین و کیموپاپین است که به کاهش اسیدیته و تجزیه پروتئین ها در شکم کمک می کند. پاپاپه هم چنین یبوست را رفع و هضم را بهبود می بخشد.

یک قرص ضد اسید معده استفاده کنید :

اگر مشکل مربوط به معده دارید و به رفلاکس دچار هستید، داروهای ضد اسید مشکلات اسیدی را حل می کنند. این داروها نیازی به نسخه ندارند و می توانید امتحانشان کنید.

داروی ضد گاز را مصرف کنید:

اگر احساس نفخ دارید ، روزانه چهار مرتبه از داروهای بدون نیاز به نسخه ضد گاز مانند Gas-X و Phazyme استفاده کنید ،  این داروها حباب های درون معده تان را می ترکانند و هیچ عوارض جانبی در پی ندارند.

ورزش کنید :

انجام ورزش صبحگاهی می تواند به درمان مشکلات گوارشی کمک کند اما حرکات ورزشی شما باید آهسته و ملایم باشد زیرا ورزش شدید سبب افزایش مشکلات گوارشی می شود.

نان تست شیری مصرف کنید :

کاهش معده درد و ناراحتی های معده در صبح یک فنجان شیر را گرم کنید و داخل یک کاسه بریزید. نان را تست کنید و اندکی کره بدون نمک روی آن بمالید. نان تست را خرد کرده و در شیر بریزید و میل کنید.  این دو ماده زمانی که با یکدیگر ترکیب شوند به کاهش معده درد و ناراحتی کمک می کنند.

کمتر قهوه یا چای بنوشید :

 اگر رفلاکس اسید دارید، مصرف این نوع نوشیدنی ها را کم کنید زیرا کافئین فشار بین دریچه معده و مری را شل می کند و به همین علت بازگشت اسید به بالا راحت تر می شود. همچنین اگر یبوست یا نفخ داشته باشید کافئین می تواند باعث به حرکت درآمدن روده شود.

صبحانه بخورید :

خوردن صبحانه ای که هضم راحتی دارد ، می تواند به حل شدن مشکل معده کمک کند. برای صبحانه مواد غذایی سبک و زود هضم میل کنید.

به دستشویی بروید :

احساس درد در قسمت های پایینی شکم می تواند نشانه سندروم روده تحریک پذیر باشد. به دستشویی بروید تا بتوانید حرکت روده داشته باشید و درد یا ناراحتی تان کاهش یابد.

چای زنجبیل بنوشید:

اگر با دل درد از خواب بیدار می شوید، مصرف چای زنجبیل را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا زنجبیل ترشح آنزیم ها را بهبود می بخشد و به خنثی کردن اسید معده کمک می کند. زنجبیل حاوی فنول است که ماهیچه های شکم و بافت های عصبی آن را آرام می کند.

برای درست کردن چای زنجبیل، زنجبیل را داخل آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و درصورت دلخواه با مقداری عسل ترکیب کرده و میل کنید .

چای بابونه بنوشید:

نوشیدن چای بابونه یک راه عالی برای تسکین دل درد است. بابونه با کاهش التهاب می تواند به تسکین ماهیچه های شکم کمک کند.

چای نعناع را امتحان کنید:

چای نعناع می تواند بخش های ویژه ای از اسفنکتر مری را که منجر به سوزش معده و برگشت اسید می شود، تسکین دهد.

آب نارگیل را از دست ندهید:

برخلاف آب معمولی، آب نارگیل حاوی الکترولیت ها و مواد مغذی طبیعی است که می تواند به کاهش دل درد کمک کند. آب نارگیل به دلیل داشتن قند طبیعی و کالری ، انرژی زا است؛ همچنین پتاسیم و ویتامین ث بدن را تامین می کند.

***با پزشک تماس بگیرید

تماس با یک متخصص می تواند کمکتان کند بفهمید لازم است نگران باشید یا خیر. در صورت شدید بودن دردتان و کاهش نیافتن درد با درمان های پایه ای و ابتلا به اسهال خونی و استفراغ  حتما  به پزشک مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید