بنابر اعلام سازمان ملل متحد، در پی حملات بی‌رحمانه و گسترده ارتش میانمار علیه غیرنظامیان در ایالت شرقی "کایا"، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اهالی این منطقه در معرض خطر مرگ به علت نبود غذا و آب قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل نسبت به مرگ گسترده آوارگان میانماری هشدار داد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از "الجزیره" نوشت: تام اندروز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار اخطار داد: مرگ و میر گسترده ناشی از گرسنگی و بیماری، ده‌ها هزار نفر که از حملات بی‌رحمانه و بی‌ملاحظه ارتش میانمار از خانه‌های خود فرار کرده‌اند را تهدید می‌کند.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای اقدام فوری گفت: این خطر جدی است و هزاران زن و کودک و مرد در ایالت کایا واقع در شرق میانمار با خطر مرگ روبرو هستند.

روز گذشته دفتر سازمان ملل در ایالت کایا اعلام کرد خشونت‌ها در این منطقه باعث آوارگی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم محلی شده است. این افراد برای نجات جان خود به جنگل‌ها پناه برده‌اند و به شدت به آب، غذا، سرپناه، سوخت و مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند.

مردم محلی در ایالت کایا اعلام کرده‌اند پس از وقوع درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای شبه نظامی در این منطقه، ارتش میانمار اقدام به بمباران هوایی و زمینی مناطق غیر نظامی کرده است.

حدود چهار ماه از کودتای نظامی میانمار می‌گذرد. در این مدت میانمار هر روز شاهد خشونت و اعتراض بوده و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراض به حکومت خود را سرکوب کند.

با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار ۸۴۹ معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و هزاران نفر را بازداشت کرده است.

ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان ۳۰۰ نفر است که در میان آنها ۴۷ نیروی پلیس وجود دارد.

کودتای میانمار در اولین روز از ماه فوریه سال جاری زمانی که آنگ سان سو چی مشاور دولت و رئیس‌جمهور وین میینت و سایر رهبران حزب حاکم توسط ارتش میانمار تاتماداو بازداشت شدند، آغاز شد.

نظامیان بعد از شکست در انتخابات پارلمانی اخیر، دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند. ارتش که اکنون کنترل را در میانمار به دست دارد دست کم برای یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌ است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید