رویترز به نقل از رسانه‌های چینی نوشت: چین استفاده اضطراری از واکسن سینووک بیوتک کووید-۱۹ را در افراد بین ۳ تا ۱۷ سال تصویب کرده است.

 تایید اولین واکسن کرونا برای کودکان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، آن یین ویدونگ، رئیس شرکت سینووک در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد چین استفاده اضطراری از واکسن سینووک بیوتک کووید-۱۹ را در افراد بین ۳ تا ۱۷ سال تصویب کرده است.

کشور چین در روند واکسیناسیون انبوه خود که از ۳ ژوئن آغاز شده تاکنون ۷۲۳.۵ میلیون دوز واکسن تزریق کرده است که در حال حاضر تنها برای تزریق افراد ۱۸ سال به بالا مجاز است.

یین در مصاحبه زنده تلویزیونی درباره زمان آغاز تزریق این واکسن به گروه‌های جوان‌تر گفت کار تزریق بستگی به تصمیم مقامات بهداشتی دارد که استراتژی‌های تلقیح چین را تدوین می‌کنند.

یین گفت: افراد نابالغ نسبت به افراد مسن که بعد از عفونت بیشتر در معرض خطر علائم شدید هستند، برای واکسیناسیون کرونا از اولویت کمتری برخوردار هستند.

نتایج اولیه آزمایش‌های بالینی فاز یک و دو نشان داد این واکسن می‌تواند باعث پاسخ ایمنی در شرکت کنندگان ۳ تا ۱۷ ساله شود و تاکنون بیشتر واکنش‌های جانبی خفیف بوده‌اند.

سازنده داروی مورد حمایت شرکت سینوفارم که با استفاده از فناوری مشابه محصول سینووک دو دوز این واکسن را دریافت کرده است، داده‌هایی را برای تزریق در گروه‌های جوان ارائه می‌دهد.

یین گفت سینووک آزمایش بالینی فاز دو را به اتمام رسانده است که طی آن به شرکت کنندگان دوز سوم تقویت کننده پس از انجام دو دوز منظم تزریق شد.

بر اساس اظهارات یین، سطح آنتی بادی در شرکت کنندگان در مقایسه با سطح قبلی در یک هفته ۱۰ برابر و در نیمه ماه ۲۰ برابر افزایش داشته است.

یین هشدار داد سینووک هنوز نیاز به مشاهده طولانی مدت آنتی بادی دارد قبل از اینکه بتواند در مورد زمان تجویز دوز سوم به مقامات توصیه‌ای داشته باشد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید