یکی از نامزد انتخابات سیزدهیمن انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت بازگشت آمریکا به برجام حاضرم با جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کنم.

 در صورت پیروزی در انتخابات حاضرم با بایدن دیدار کنم

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات سیزدهیمن انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت آمریکا به برجام حاضر است به منظور رفع مشکلات دو کشور با جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ اسوشیتدپرس افزود: این نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته در صورت برنده شدند در انتخابات هفته آینده (۲۸ خرداد ماه)،  به ملاقات با بایدن تمایل دارد، گرچه آمریکا باید نشانه های بهتر و نیرومندتری برای جمهوری اسلامی بفرستد.

رئیس پیشین بانک مرکزی ایران در این گفت و گو تاکید کرد که بازگشت آمریکا به توافق از هم پاشیده شده هسته ای با ایران، کلید اصلی برای برقراری هرگونه ارتباط با این کشور، با توجه به گسترش تنش ها در منطقه خاورمیانه است.

براساس این گزارش همتی گفت: تصور می کنم که تاکنون هیچ اقدام جدی از آقای بایدن ندیده ایم. آنها (واشنگتن) باید نخست به توافق هسته ای که از آن بیرون رفته، بازگردند. در صورتی که اقدام آمریکا را ببینیم و اعتماد ایجاد شود، می توانیم در باره روابط با آنها مذاکره کنیم.

همتی ۶۴ ساله یکی از هفت نامزد تائید شده مقام های ایران (شورای نگهبان) برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری (۱۸ ژوئن) جمهوری اسلامی است.

بر اساس افکار سنجی ها و برآورد تحلیلگران، او در جایگاه عقب تر از ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و پیشتاز این انتخابات قرار دارد که گمان می ورد محبوب رهبری است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید