روز جهانی اقیانوس ها نقش مهم اقیانوس ها را در زندگی روزمره به همه یادآوری میکند. آنها ریه های سیاره ما و منبع اصلی غذا و دارو و یک قسمت حیاتی از زیست کره خاکی هستند.

۸ ژوئن، روز جهانی اقیانوس ها

به گزارش سلام نو، هدف از روز جهانی اقیانوس ها،آگاه سازی مردم از تأثیر اقدامات انسانی در اقیانوس، توسعه جنبش جهانی برای اقیانوس و متحد کردن جمعیت جهان در پروژه ای برای مدیریت پایدار اقیانوس های جهان است.

دومین جشن کاملاً مجازی روز جهانی اقیانوس های سازمان ملل متحد، در ۸ ژوئن ۲۰۲۱، موضوع اقیانوس: زندگی و معیشت را برجسته می کند.

این رویداد سالیانه که امسال توسط بخش امور اقیانوس و قانون دریای دفتر امور حقوقی سازمان ملل با مشارکت سازمان غیر انتفاعی Oceanic Global و بلانکپین تولید شده است، شگفتی را روشن خواهد کرد که بدانیم اقیانوس چگونه منبع زندگی ما است و از بشریت و هر ارگانیسم دیگر روی زمین حمایت میکند.

موضوع امسال روز جهانی اقیانوس ها به ویژه در دهه علوم اقیانوس سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار، که از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ اجرا میشود ، مهم است. این دهه همکاری بین المللی را برای توسعه تحقیقات علمی و فن آوری های نوآورانه که میتواند علوم اقیانوس را با یکدیگر مرتبط کند، تقویت میکند.

با فرا رسیدن روز جهانی اقیانوس ها این سه شنبه، سازمان های مختلف در حال یافتن راه هایی برای جشن گرفتن و آگاهی از نقشی هستند که اقیانوس ها در زندگی انسان ها بازی میکنند.

اقیانوس: زندگی و معیشت

اقیانوس بیش از ۷۰ درصد کره زمین را در بر گرفته است. این منبع زندگی ما است و از روزی بشریت و موجودات زنده دیگر روی زمین حمایت میکند.

اقیانوس حداقل ۵۰٪ اکسیژن کره زمین را تولید میکند و بیشتر تنوع زیستی زمین را در خود جای داده است و منبع اصلی پروتئین برای بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان است. ناگفته نماند، اقیانوس کلید اقتصاد بشریت است که تخمین زده میشود تا سال ۲۰۳۰، ۴۰ میلیون نفر در صنایع مستقر در اقیانوس مشغول به کار شوند.

۹۰٪ از جمعیت ماهیان بزرگ اقیانوس ها تخلیه شده و ۵۰٪ از صخره های مرجانی تخریب شده اند. ما از اقیانوس بیشتر از مقدار قابل جبران برداشت میکنیم. برای محافظت و حفظ اقیانوس و همه چیزهایی که پایدار است، باید تعادل جدیدی ایجاد کنیم که ریشه در درک واقعی اقیانوس و ارتباط بشریت با آن دارد.

"اقیانوس: زندگی و معیشت" موضوع روز جهانی اقیانوس ها در سال۲۰۲۱ است.

۸ ژوئن، روز جهانی اقیانوس ها

با انجام این ۱۰ کار روز جهانی اقیانوس ها را جشن بگیرید

روز جهانی اقیانوس، انتخاب های پایدار، حفاظت از دریا، دوری ازآلودگی پلاستیک، اقیانوس قلب و ریه های سیاره آبی زیبا است. هر کجا زندگی کنید، به دریا متصل هستید.

در شبکه اقیانوس آبی، ما معتقدیم که هر روز روز جهانی اقیانوس ها است.

 ۱.  رد پای کربن خود را در نظر داشته و مصرف انرژی را کاهش دهید

۲. انتخاب غذاهای دریایی ایمن و پایدار را انتخاب کنید

۳. از محصولات پلاستیکی کمتر استفاده کنید

۴.  به مراقبت از ساحل کمک کنید

۵. مواردی را که از زندگی دریایی سوء استفاده می کنند خریداری نکنید

۶. صاحب حیوانات اهلی دوستدار اقیانوس باشید

۷. سازمانهایی را که برای حفاظت از اقیانوس تلاش می کنند پشتیبانی کنید

۸. از طریق توانایی های خود بر تغییر جامعه تأثیر بگذارید.

۹. با مسئولیت پذیری بالا بر روی اقیانوس ها سفر کنید

۱۰. به نمایش سیرک گونه دلفین ها و اسارت حیوانات دریایی نه بگویید.

۸ ژوئن، روز جهانی اقیانوس ها

خواه در کنار اقیانوس زندگی کنید یا نه، تمام زندگی روی زمین به اقیانوس و ساکنان آن متصل است. هرچه بیشتر در مورد مسائل پیش روی سیستم پشتیبانی حیات بشریت اطلاعات کسب کنید، بیشتر می خواهید به سلامتی آن کمک کنید. سپس این دانش را برای آموزش و الهام به دیگران به اشتراک بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید