کارآفرینی و خود اشتغالی باید با ایجاد خلاقیت و ایده های نو همراه باشد. تا بتواند منجر به تغییرات اساسی اجتماعی و اقتصادی شود. از همین رو باید دولت‌ها، کارآفرینان را جزء سرمایه‌های ملی خود بدانند  و در جهت موفقیت و توسعه مشاغل آنها اقدام نمایند. کارآفرینی باعث ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان و متخصص شده و این به کاهش آمار بیکاری کمک کرده و تأثیرات مثبتی در جهت تولید بیشتر و رشد اقتصادی به همراه خواهد داشت.

تب کارآفرینی چه تاثیراتی بر جامعه دارد؟

به گزارش سلام نو، بنابراین برای حمایت از آنها باید به رفع موانع و توسعه سرمایه‌های ملی بیشتر توجه نمود. اگر می‌خواهید در مورد تأثیرات مثبت کارآفرینی و خود اشتغالی در جامعه بیشتر بدانید با ادامه مقاله زیر همراه باشید.

تاثیرات مثبت کارآفرینی و خود اشتغالی در جامعه

● بالا رفتن درآمد و و بودجه کشور

کارآفرینی و خود اشتغالی می‌تواند به تولید سرمایه بیشتر منجر شود. در واقع کارآفرینی می‌تواند باعث رونق اقتصادی در زمینه‌های مختلف صنعتی، خدماتی و یا فناوری شود. زیرا کارآفرینان با ایده‌های نو به دنبال توسعه بازار و کسب سود و درآمد بیشتر هستند. از طرفی با پرداخت درآمد مالیاتی بیشتر به افزایش بودجه دولتی نیز کمک خواهد شد. دولت‌ها می‌توانند از این درآمد حاصله در جهت حمایت از توسعه بخش‌های تولیدی و خصوصی استفاده کنند.

● افزایش رونق تولید

همانطور که گفته شد کارآفرینی با خلاقیت و ایده های نو وارد بازار می‌شود و می‌تواند به صورت یک زنجیره هوشمند با دیگر بخش‌های تولیدی همفکری کرده و از این طریق به توسعه تولید و رونق کسب و کار بیشتر کمک نماید. در این راستا استفاده از دانش، تجربه افراد صاحب صنعت و به کارگیری نیروهای متخصص و تحصیل کرده گامی اساسی در مسیر جهش تولید دارد.

● بهبود کیفیت زندگی و ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی

تولید ملی از طریق کارآفرینی و خود اشتغالی باعث می‌شود تا کارآفرینان  همسو با رشد تکنولوژی و فناوری با بازارهای خارجی به رقابت بپردازند و این خود وابستگی به دیگر سیستم و کشورها را کاهش خواهد داد و  موجب بهبود روحیه و آزادی اقتصادی بیشتر برای همه اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان خواهد شد. این عدم وابستگی به بازار جهانی و استفاده از توانایی و استعداد نیروهای متخصص و جوان کشور باعث خواهد شد تا آنها انگیزه لازم برای بهبود کیفیت زندگی داشته باشند.

● حضور بیشتر زنان در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی

شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از تاثیرات مهم خود اشتغالی و کارآفرینی استفاده از نیروهای متخصص و کار بلد به دور از نگاه جنسیتی است. سابقه اهمیت و توجه به کارآفرینی و خود اشتغالی در جوامع پیشرفته نشان داده که هرگاه صحبت از خودش اشتغالی به میان آمده، زنان به عنوان نیروهای انسانی ماهر پای کار آمده‌اند و به خوبی شایستگی‌های خود را در زمینه‌های مختلف تولیدی نشان داده و از این طریق گامی موثر در توسعه اقتصادی و تولیدی جوامع داشته‌اند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل برای حضور موفق زنان در این زمینه انگیزه فردی و خانوادگی آنها باشد. تلاش برای بهبود کیفیت و ساختار خانواده نگرش اصلی این زنان برای حضور در بازار به عنوان کار آفرین است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید