کوفته ریزه نخودچی یا همان قرمزه نخودچی از غذاهای اصیل و سنتی شهر اصفهان است، در این مطلب طرز تهیه قرمزه نخودچی را به شما آموزش خواهیم داد.

کوفته ریزه نخودچی؛ غذای اصیل اصفهان + طرز تهیه

کوفته ریزه نخودچی یک غذای سنتی و قدیمی از شهر هنر و تاریخ ایران اصفهان است. نصف دنیا در آشپزی ایرانی یدی طولانی داشته و غذاهای خوشمزه را در تاریخ خود داشته و دارد. این غذای سنتی با چرخ کرده گوشت گوسفند تهیه می شود و در پخت آن باید به نکاتی توجه کرد.

مواد لازم

پیاز متوسط رنده شده برای داخل کوفته ۱ عدد

پیاز متوسط خرد شده ۱ عدد

آب ۵ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

نعنا خشک ۲ قاشق مربا خوری

زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد نخودچی ۱ پیمانه

گوشت گوسفند چرخ شده و بدون چربی ۱۳۰ گرم

طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ شده، آرد نخودچی، پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زردچوبه و ۱ قاشق از نعناع را با یکدیگر مخلوط کنید. ۱ پیمانه سرخالی از آب را آرام آرام به مخلوط گوشت افزوده و با دست ورز دهید تا وقتی بدست نچسبد. از مایه گوشت به اندازه گردو برداشته و گرد کرده، در بشقابی با فاصله بچینید و کنار بگذارید.

در قابلمه متوسطی پیاز خرد شده را با کمی روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا نرم شود، سپس کمی زردچوبه، فلفل، نمک، مابقی نعناع و رب گوجه فرنگی را افزوده و مقداری تفت دهید، آب را افزوده و اجازه دهید بجوش آید.

قرمزه‌های آماده شده را آرام داخل آب جوش انداخته و بدون در به مدت ۲ دقیقه بجوشانید، سپس درب قابلمه را گذاشته و حرارت را ملایم‌تر کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت پخته شود./ شبکه آشپزی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید