ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا درباره مسائل مختلفی از جمله سانحه هواپیمای اوکراینی با یکدیگر گفتگو کردند.

زلنسکی و ترودو درباره هواپیمای اوکراینی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اوکراین فرم نوشت: وُلودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در صفحه توییترش از گفت و گو با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خبر داده و نوشت: مکالمه مفیدی با جاستین ترودو داشتم. درباره وضعیت دونباس و فشار بیشتر بر روسیه برای رسیدن به صلح، گفت و گو کردیم.

قدردان حمایت کانادا از استقلال اوکراین و اهداف یورو آتلانتیک هستیم. مواضعمان را نیز در زمینه تحقیقات درباره سقوط هواپیمای PS۷۵۲ هماهنگ کردیم. 

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین، در این باره آمده است: توجه ویژه ای به تقویت هماهنگی تلاش های اوکراین و کانادا در زمینه سرنگونی هواپیمای PS۷۵۲  توسط ایران و محاکمه مرتکبین آن شد. 

دی ماه سال ۹۸ یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراین بر اثر خطای انسانی به اشتباه در آسمان تهران مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد که منجر به جان باختن ۱۷۶ تن از هم وطنانمان و شهروندان دیگر کشورها از جمله کانادا و اوکراین شد. 

تحقیقات فنی درباره علل وقوع این سانحه و رایزنی هیئت های دیپلماتیک ایران و کشورهای درگیر در سانحه بر سر پیش برد تحقیقات و پرداخت غرامت به خانواده های جان باختگان هنوز ادامه دارد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید