برخی منابع مصری از ورود یک هیأت نظامی از جنبش حماس به قاهره به منظور مذاکرات غیرمستقیم با یک هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی درباره مبادله زندانیان خبر دادند.

هیاتی از حماس برای مذاکره با اسرائیل به قاهره رفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این منابع در گفت وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفتند که این اقدام به دنبال انتشار فایل صوتی سرباز اسرائیلی صورت می‌گیرد که از سوی حماس در غزه اسیر شده است.

آنها خاطرنشان کردند که متقاعد کردن گردان های القسام برای برداشتن این گام مدت زیادی طول کشید، زیرا در ابتدا این اقدام را در تعارض با شروط خود در معامله (توافق آزادگان) سال ۲۰۱۱ می دانند که در آن شرط شده بود که ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی در مقابل سرباز اسرائیلی به نام «شالیط» آزاد شود که بعدها رژیم صهیونیستی بار دیگر شماری از اسرای آزاد شده را بازداشت کرد.

منابع مصری افزودند که مقامات حماس تاکید کردند که فایل صوتی فاش شده به معنای چشم پوشی از هیچ یک از شرایط یا خواسته های آنها نیست.

این منابع گفتند که رهبران سازمان های امنیتی «شاباک» و «موساد» در راس این هیأت اسرائیلی به قاهره می آیند تا در مورد معامله و مراحل آن صحبت کنند و این اقدام فرصت مناسبی برای معامله ای است که اجرای آن بیش از ۷ سال مسکوت مانده است.

منابع همچنین فاش کردند که طرف اسرائیلی قبل از پذیرفتن این پیشنهاد شرط کرد که حماس دیگر هیچ یک از سربازان اسرائیلی را به اسارت نگیرد اما حماس تأکید کرد که شاخه نظامی این جنبش آن را نخواهد پذیرفت.

یک هیات سیاسی از حماس متشکل از «مروان عیسی» رئیس ستاد گردان های قسام،«صالح العارودی» معاون رئیس دفتر این جنبش، «موسی ابو مرزوک» معاون دفتر امور خارجه و عده ای از اعضای این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش نیز دیروز (سه شنبه) در پاسخ به دعوت مصر برای گفت وگو درباره تحولات مختلف سیاسی و میدانی مربوط به جنگ اخیر غزه وارد قاهره شد.

گردان‌های القسام یکشنبه شب فایل صوتی متعلق به یک سرباز صهیونیستی بازداشتی در غزه را منتشر کردند که وی از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته بود که برای آزادی و بازگشت او نزد خانواده اش تلاش کنند.

در آخرین پرونده تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، "شالیط" نظامی صهیونیست با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شد.

این تبادل به "توافق احرار" (توافق آزادگان) سال ۲۰۱۱ مشهور شد که بعدها رژیم صهیونیستی مجدداً شماری از اسرای آزاد شده را بازداشت کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید