۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 55259735

منابع عراقی از سفر دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس به منطقه کردستان عراق خبر دادند.

وزیر خارجه انگلیس به اربیل رفت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از سفر وزیر امور خارجه انگلیس به بغداد و دیدار با مقامات ارشد عراقی، منابع خبری گزارش دادند که او وارد اربیل شده و با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کرده است.

منابع عراقی، امروز (چهارشنبه)، گزارش داددند که «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس وارد اربیل شده است.

وبگاه خبری «شفق نیوز» در این خصوص گزارش داد که وزیر خارجه انگلیس، صبح امروز، وارد منطقه کردستان شد و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و تعدادی دیگر از مقامات اربیل در فرودگاه به استقبال او رفتند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس مستقیما پس از رسیدن به اربیل با نیچروان بارزانی گفت‌وگو کرده است.

شفق نیوز همچنین خبر داد که «دو طرف درباره وضعیت کردستان، عراق و به‌طور کلی منطقه، مبارزه با داعش و توسعه روابط دوجانبه و همچنین دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک» بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که وزیر خارجه انگلیس، روز گذشته، وارد بغداد شد و با مقامات ارشد عراقی از جمله «فؤاد حسین» همتای عراقی خود و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیشتر، یک منبع دولتی عراقی به پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه انگلیس به عراق خبر داده بود که او در این سفر با «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش و  «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار می‌کند و چند پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع مذکور  همچنین درباره موضوع این سفر خبر داد، از جمله پرونده‌هایی که وزیر خارجه انگلیس آن را بررسی خواهد کرد، حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روابط بغداد و لندن است؛ اما پرونده اصلی [این دیدار] مربوط به حضور نیروهای ائتلاف در عراق است.

دومنیک راب پیش از ورود به عراق، به عربستان سعودی سفر کرده بود و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرده بود.

وزارت خارجه انگلیس در بخشی از  بیانیه‌ خود در ارتباط با سفر راب به ریاض اعلام کرده بود: «انگلیس بر تعهدات خود برای مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک از جمله تهدید ایران و درگیری ادامه دار در یمن تاکید دارد».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید