رسانه‌های سومالی امروز از مرگ ۶۰ نفر از عناصر گروه تروریستی «الشباب» در پی انفجار یک انبار اسلحه در جنوب این کشور خبر دادند.

کشته شدن ۶۰ نفر از عناصر الشباب در انفجار انبار اسلحه در سومالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با احتساب ۷۰ نفری که هفته پیش طی عملیات نیروهای نظامی ارتش سومالی علیه گروه تروریستی الشباب کشته شدند، شمار کشته‌های این گروه در کمتر از یک هفته گذشته به بیش از ۱۳۰ تن رسیده است.

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

ارتش سومالی پنجشنبه گذشته اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور طی عملیاتی در جنوب سومالی ۷۰ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب از جمله دو تن از سرکردگان این گروه را کشتند و شماری نیز زخمی شدند.

سومالی از زمان تاسیس گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴  میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا قرار دارد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه تروریستی الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است.

تارنمای خبری انگلیسی زبان «گارو آنلاین» ( Garrow Online ) سومالی چهارشنبه گذشته به نقل از «اودووا یوسف راگه» نوشت که نیروهای نظامی این کشور به از بین بردن عناصر الشباب در مخفیگاه‌های مختلفشان در کشور ادامه خواهند داد.

به گفته او، بیشتر عناصر الشباب در دام نیروهای ارتش سومالی در منطقه «شبل» که فرماندهان ارشد با این نیروها همراهی می‌کردند، گرفتار شدند.

نیروهای امنیتی سومالی عملیات‌ خود علیه الشباب را در این منطقه تشدید کرده و چندین روستا را از چنگ آنها درآورده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید