جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در واکنش به کشته شدن چهار عضو یک خانواده مسلمان در محله "لندن" شهر انتاریوی این کشور گفت: این اتفاق اقدامی تروریستی و اسلام‌هراسانه است.

واکنش ترودو به قتل اعضای یک خانواده مسلمان در کانادا / منزجر کننده بود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه هیل نوشت: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در یک سخنرانی عمومی اظهار کرد: اتفاقی که روز یکشنبه در محله "لندن" اتفاق افتاد، اقدامی تروریستی و اسلام هراسانه و منزجر کننده است. این اتفاق قلب را به درد می‌آورد. به سختی می‌توان کلمات مناسب برای توصیف آن یافت. چه میتوان گفت وقتی که یک خانواده دیگر شاهد از بین رفتن عزیزانشان هستند، وقتی یک بچه در بیمارستان است، وقتی یک اجتماع عزادار است؟

او ادامه داد: تمام چیزی که من می‌توانم بگویم این است، خطاب به همه کسانی که عزادار، خشمگین و نگران هستند، همسایگان شما، کنارتان می‌ایستند، اجتماع شما کنار شما ایستاده است. ما اجازه نخواهیم داد نفرت، ما را دچار چنددستگی کند.

او بیان کرد: اسلام هراسی واقعی است. نفرت تبعاتی دارد و باید متوقف شود.

روز یکشنبه پلیس کانادا اعلام کرد، ناتانیل ولتمن ۲۰ ساله، داخل یک خودرو پریده و آن را به اعضای خانواده مسلمان پاکستانی "سید افضل" کوبیده و باعث مرگ چهار عضو این خانواده و بستری شدن یک پسر ۹ ساله آنها در بیمارستان شد. مقامها گفتند هنوز تعلق داشتن ولتمن به گروه‌های مروج نفرت مشخص نشده اما گفتند که این حمله از قبل برنامه ریزی شده بود.

ترودو در سخنرانی خود متعهد به مبارزه با خشونت مشاهده شده در انتاریو شد.

او بیان کرد: ما چه از طریق برنامه‌های امنیتی زیرساختی، از طریق سرکوب افراطگری اینترنتی و یا از طریق برچیدن گروه‌های راست افراطی مروج نفرت، به انجام هر گونه تلاشی که بتوانیم برای مقابله با خشونت از هر شکلش ادامه خواهیم داد. تبعات کم کاری در قبال این مساله خیلی زیاد است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان هم این کشتار را "اقدام تروریستی شنیع" و "نشانه اسلام هراسی فزاینده در غرب که باید از سوی کلیت جامعه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار بگیرد" خواند.

همچنین شورای روابط اسلام-آمریکا (CAIR) نیز روز سه شنبه در بیانیه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست در پی وقوع این حمله در کانادا با اسلام هراسی فزاینده در جهان مقابله کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید