تحقیقات پلیس استان کرمان در روزهای گذشته منجر به دستگیری اعضای ۳ باند مخوف در این استان شد.

تیراندازی مرگبار مقابل یک کبابی در کرمان / ۳ رهگذر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند!

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، شامگاه ۲۷ اردیبهشت امسال تیراندازی مرگباری در خیابان ابوذر شهر کرمان رخ داد. ۳ مرد که یکی از آنها سلاح گرم در دست داشت با حضور در مقابل یک کبابی شروع به عربده‌کشی کردند و نام فردی را که با او اختلاف داشتند فریاد می‌زدند و لحظاتی بعد یکی از آنها که اسلحه در دست داشت اقدام به تیراندازی کرد. او بی‌هدف شلیک می‌کرد و پس از آن همراه همدستانش سوار یک خودروی سواری شد و همگی از محل گریختند.

در جریان این تیراندازی ۳ رهگذر هدف اصابت گلوله‌های سرگردان قرار گرفتند که با حضور پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها جانش را از دست داد. با شروع تحقیقات پلیسی معلوم شد که مهاجمان از مدت‌ها قبل با فردی در آن حوالی اختلاف داشته و برای ترساندن او شب حادثه راهی آنجا شده و این محل را به رگبار بسته بودند. از سوی دیگر معلوم شد که مهاجمان برای شناسایی نشدن اقدام به نصب پلاک جعلی روی خودروی خود کرده بودند و کسی از هویت آنها خبر نداشت. با این حال کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان در جریان تحقیقات تخصصی موفق شدند عامل اصلی تیراندازی را به همراه همدستانش که یکی از آنها برادرش بود شناسایی کنند. به‌گفته سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان، در ادامه بررسی‌ها مخفیگاه هر ۳ متهم که دارای سابقه کیفری هستند شناسایی و با دستگیری آنها چند قبضه سلاح گرم و سرد در مخفیگاهشان کشف شد.

جاعلان ۶ هزار میلیاردی

اعضای دومین باند دستگیر شده صاحب یک بنگاه املاک، مردی حدودا ۶۵ ساله و مردی ۴۵ ساله هستند که با فریب و جعل سند، زمین‌های ارزشمند و یا فاقد اصالت سند را به مشتریان‌شان می‌فروختند. اعضای این باند زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که عده‌ای از مالباختگان وقتی متوجه جعلی بودن اسناد شدند، از آنها شکایت کردند. با شروع تحقیقات پلیسی، معلوم شد که اعضای این باند دست‌کم ۴۵ نفر را با این شگرد فریب داده و زمین‌های متعلق به افراد دیگر را با اسناد جعلی به آنها فروخته‌اند. کارآگاهان پلیس در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه هر ۳ متهم را در یکی از شهرک‌های مرفه‌نشین کرمان شناسایی و آنها را دستگیر کنند. به‌گفته سردار ناظری، در مخفیگاه این افراد تعداد زیادی مدارک و اسناد جعلی کشف شد که ارزش زمین‌هایی که اسناد آنها توسط این باند جعل شده است به ۶هزار میلیارد تومان می‌رسد. تاکنون ۴۵ نفر از اعضای این باند شکایت کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.

سرقت‌های استانی

سومین باندی که از سوی پلیس کرمان منهدم شد، سارقانی بودند که دست به سرقت از مغازه‌ها می‌زدند. متهمان ۲ مرد ۴۰ و ۵۰ ساله هستند که با استفاده از یک خودروی وانت به مقابل مغازه‌هایی می‌رفتند که جز شاگرد مغازه، کسی داخل آن نبود. آنها خود را پیمانکار معرفی و اقدام به خریدهای عمده می‌کردند. سپس خریدهایشان را در وانت بارگیری کرده و به شاگرد مغازه می‌گفتند که برای نحوه پرداخت پول با صاحب مغازه تماس بگیرد. شاگرد، با صاحب مغازه تماس می‌گرفت و در همین هنگام یکی از مردان کلاهبردار گوشی را از او می‌گرفت تا خودش با صاحب مغازه صحبت کند. او از پشت تلفن درباره اینکه چطور می‌تواند مبلغ اجناس خریداری شده را به‌حساب صاحب مغازه واریز کند می‌پرسید و درحالی‌که سرگرم حرف زدن بود، آرام آرام از مغازه خارج می‌شد. این در حالی بود که همدستش خود را به پشت فرمان وانت رسانده و ماشین را روشن کرده بود. درحالی‌که شاگرد مغازه تصور می‌کرد کار پرداخت پول در حال انجام است اما مشتری که از مغازه خارج شده بود، در چشم برهم‌زدنی خودش را به همدستش می‌رساند و هردو، بدون اینکه پولی پرداخت کنند، با سرقت اجناس خریداری شده فرار می‌کردند.

متهمان با این شگرد از چند مغازه در شهرهای مختلف کرمان سرقت کردند تا اینکه با شکایت شاکیان، تحقیقات پلیس برای شناسایی آنها آغاز شد. درحالی‌که سرقت‌های پیمانکاران قلابی همچنان ادامه داشت و آنها پس از سرقت از چندین مغازه در استان کرمان قصد خروج از این استان را داشتند، کارآگاهان موفق شدند این افراد را ردگیری کرده و پیش از اینکه آنها از کرمان خارج شوند، هر ۲ متهم را دستگیر کنند. به‌گفته فرمانده انتظامی استان کرمان، متهمان در جریان بازجویی‌ها به سرقت از ۸۰ مغازه با این شگرد در کرمان و ۷ استان دیگر از جمله یزد، اصفهان، تهران، گیلان و مازندران اعتراف کردند و گفتند که تاکنون از طریق این سرقت‌ها ۱۰میلیارد تومان به جیب زده‌اند. سردار ناظری ادامه داد: تحقیقات از متهمان برای کشف تمامی سرقت‌هایی که مرتکب شده‌اند ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید