در پی کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در کانادا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نوشت: ما باید با هم در مقابل تروریسم اسلام‌هراسی، تبعیض و نژادپرستی اقدام کنیم.

چاووش اوغلو خواستار مقابله با "تروریسم اسلام‌هراسی" شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در توئیتی نوشت: بخشش خداوند شامل حال چهار برادر و خواهر مسلمان ما شود که در کانادا قتل عام شدند.

وی همچنین خواستار اقدامی فوری از سوی جهان برای مقابله با اسلام هراسی شد و گفت: ما باید با هم در مقابل تروریسم اسلام هراسی، تبعیض و نژادپرستی اقدام کنیم. جامعه بین‌الملل باید بدون تاخیر بیشتر دست به اقدامی مشترک بزند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز این حمله را در کانادا محکوم کرد و گفت: یکبار دیگر باید نشان دهیم که ترس و هراس ساختگی چطور باعث انزجار، نفرت، دشمنی و خشونت می‌شود.

وی در توئیتی نوشت:‌ این بربریت و وحشی‌گری مدرن باید متوقف شود. بد جلوه دادن مسلمانان باید متوقف شود.

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نیز استفاده از لفاظی ضد اسلام از سوی برخی از سیاستمداران و رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ اینها فقط باعث افزایش و ترغیب جرایم انزجاری می‌شود.

وی هم در توئیتی نوشت: این فقط یک اقدام و فعل ساده مجرمانه نیست. زبان سیاست و رسانه که به وقوع چنین جرایمی اعتبار می‌بخشد، مسئول اینهاست.

شنبه عصر چهار تن از اعضای یک خانواده پاکستانی تبار در اونتاریوی کانادا توسط راننده‌ای ۲۰ ساله زیر گرفته و کشته شدند. یک پسر ۹ ساله از اعضای این خانواده از این حادثه جان سالم به در برد و اکنون در بیمارستان است.

پلس کانادا گفته که مرد راننده کمی بعد دستگیر و به چهار فقره قتل درجه اول و یک فقره تلاش برای قتل متهم است.

پلیس گفته که هدف اصلی این راننده جوان برای این کارش مسلمان بودن این خانواده بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید