عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم.

همتی: انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی» عصر سه شنبه در دومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به نبود ارتباط معنادار میان نظام آموزشی و نیاز واقعی اقتصادی و اجتماعی کشور موجب بالارفتن نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان شده است، برنامه شما برای مناسب سازی نظام و انطباق آن با واقعیات و نیاز آموزشی چیست، تصریح کرد: من میخواهم انتقادی بکنم شیوه مناظره مسابقه مانند هفتگی شده است و اگر می‌خواستیم مردم مواضع ما را بدانند بهتر است سوالات مهمتر شود و تا ببینند فرق کاندیداها در نحوه پاسخگویی و عمل به این سوالات چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم. انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است. انتخاب الان انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوبتر نیست، انتخاب بین افرادی هستند که معتقد هستند نباید بگذاریم این دربی که روی کنش‌گری شهروندان و نفس جامعه را بگیرد و انتخابی که می‌تواند این درب‌ها را ببندد.

همتی تصریح کرد: من صدای بی صداها و قدرت بی‌قدرتان هستم. چرا این جملات را عرض کردم زیرا دولت من حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد شد. موفق‌ترین و بهترین کاری که می‌توان انجام داد اینکه شهروندان که آسیب‌پذیرتر هستند همچون کولبران، بی شناسنامه‌ها ، سوخت‌برها ، قربانی‌های فقر شدید، بی‌خانمان‌ها، افراد دارای معلولیت، بیکاران، کارگران غیررسمی، مهاجران، کودکان کار زنان سرپرست خانوار ، بیماران خاص، معتادان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست معضل واقعی کشور ما است و این گروه‌ها بحث و هدف اصلی دولت من خواهد بود.

وی با اشاره به موضع آموزش عنوان کرد: در نگاه من بازار رقابتی و فاقد انسان نقش مهمی در توسعه کشور دارد و دولت در سه حوزه مسوولیت شدید دارد و حتما باید در حوزه‌های سلامت، آموزش و رسیدگی به اشخاص آسیب پذیر باید به صورت جدی وارد شود. در مورد آموزش باید از پایه اساسی کار کنیم و مدارس دولتی را کم اهمیت کرده ایم و یکی از برنامه‌های من اینکه از پایه مدارس دولتی را تقویت کنیم.

همتی در ادامه گفت: ما می توانیم برنامه هایی را تعبیه کنیم و به والدین بدهیم و اولیا بر اساس انتخاب خود ثبت نام کنند تا مدرسه بداند هزینه آن توسط اولیا پرداخت می شود و این به اعتبار و رتبه مدرسه کمک می کند نه اینکه اولیا بروند با زور به دنبال ثبت نام باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید