رنگین پلو از غذاهای خوشمزه ای است که شاید کمتر کسی نامش را شنیده باشد، در این مطلب طرز تهیه رنگین پلو را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت رنگین پلو + مواد لازم

اگر می‌خواهید میزی پر از غذاهای متنوع و جدید برای مهمانی رسمی تان بچینید رنگین پلو برای بسیار مناسب است. این پلو هم خوشمزه و هم زیبا و شیک هست.  امروز به آموزش این پلو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم رنگین پلو:

۲ پیمانه نخود سبز
۱پیمانه هویج
نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای
۳ پیمانه برنج
۳۰۰ گرم گوشت چرخ شده
۱ عدد پیاز

ادویه رنگین پلو:

زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین (۱ قاشق چایخوری)، ادویه پلویی یا کاری
۱ قاشق مرباخوری رب گوجه
زعفران دم شده

طرز تهیه رنگین پلو:

برای درست کردن رنگین پلو ابتدا نخود فرنگی را با آب و نمک بپزید، در حدی که مقداری نرم بشود. بعد داخل تابه مقداری پیاز داغ کنید، هویج نگینی را با آن تفت بدهید، پس از پنج دقیقه گوشت و ادویه را اضافه نمایید. تفت بدهید تا کاملا تغییر رنگ بدهد و عطر ادویه آزاد بشود. بعد نخود و در آخر فلفل دلمه اضافه بشود، یک قاشق مرباخوری رب گوجه و کمی زعفران و نمکش را اضافه کنید و از شعله بردارید.

برنج را به حالت کته درست کرده، وقتی آب برنج در حال خشک شدن بود، داخل‌ی قابلمه دیگر تهدیگ تان را بگذارید و کمی از برنج را انتقال بدهید، مواد گوشتی و سبزیجات را اضافه کرده و دوباره برنج و بگذارید تا دم بکشد. اگر قالبی خواستید یک ساعت و قالبی نخواستید۳۰ دقیقه دم بکشد.

نکته:

اگر ذرت و قارچ دوست دارید می‌توانید اضافه کنید، فلفل دلمه رنگی هم همینطور فلفل دلمه رادر آخر اضافه کنید و خیلی تفت نخورد، چون تلخ می‌شود.

برنج را می‌توانید بصورت آبکشی تهیه کنید یا کته، اگر خواستید کته باشد، یادتان باشد از حالت عادی مقداری زنده‌تر بردارید تا موقع دم کشیدن با مواد شفته نشود.

رنگ قالب این غذا زعفرانی هست، پس رب باید کم باشد، اما می‌توانید بر اساس ذائقه رب بیشتر هم بزنید.

امیدوارم رنگین پلو را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. منتظر رسپی و دستورات آشپزی و شیرینی پزی امتحان شده جدید روزهای آینده در این سایت باشید. لطفا در بخش نظر سنجی سایت شرکت کنید و با نظرات تان ما را در بهینه سازی سایت مان یاری دهید. از اینکه از سایت ما دیدن کردید متشکرم. / مجله روز آشپزی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید