محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: ثبت‌نام نکردن در سامانه املاک به منزله خالی بودن ملک است.

اخد مالیات از خرید و فروش ملک و زمین در کمتر از یکسال

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مردم برای اینکه دچار مشکل نشوند، باید در سامانه املاک و اسکان مشخصات ملک خود را وارد کنند، در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد.

محمود علیزاده با تأکید بر لزوم طراحی زیرساخت‌های لازم برای دریافت مالیات از خانه های خالی گفت: برای اینکه مشخص شود یک فرد طی یک سال چند واحد مسکونی و زمین معامله کرده باید زیرساخت هایی را فراهم کرد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، قانون پایانه فروشگاهی را یکی از زیرساخت‌های مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد و افزود: با اجرای این قانون می‌توان معاملات کلیه افراد در حوزه مسکن و طلا و سکه و ارز را تشخیص داد.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: نسبت به هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد به دریافت مالیات اقدام می‌کنیم و خانه هایی که قبل از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی‌شود.

علیزاده یادآور شد: کسانی هم که چند واحد مسکونی خریداری کرده و آن‌ها را اجاره داده باشد، مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه اصابت این طرح‌ها فقط به بخش سوداگری است، گفت: اصابت این نوع مالیات به کسانی است که زیر یک سال به خرید و فروش اقدام می‌کنند که البته هنوز مکانیزم و زیرساخت‌های جزئی برای این کار طراحی نشده است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تأکیدکرد: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید وارد این سامانه شوند و مشخصات ملک خود و کد پستی را وارد کنند در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه و کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد البته این افراد می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به اداره مالیات وضعیت خود را مشخص کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید