محمد نصرتی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی شب گذشته گفت: اسکوچیچ که در این بازی مشاهده کرد، تیم بحرین خیلی صلابت و قدرت پیش‌بینی شده را ندارد، به درستی تاکتیک خود را تغییر داد.

وفاق، یکدلی و یکرنگی در بین بازیکنان تیم ملی مثال‌زدنی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمد نصرتی، پیشکسوت فوتبال در برنامه «سلام تهران» که ۱۸ خرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره تعویض‌های صورت گرفته در بازی بین تیم ملی کشورمان و تیم بحرین، یادآور شد: من پیش از این بازی پیش‌بینی می‌کردم که شاید ایران یک یا دو تغییر داشته باشد. حدس من این بود که جهانبخش از ابتدا بازی نکند که همین طور شد؛ ولی فکر نمی‌کردم که وحید امیری بخواهد در پست او بازی کند. تغییر دیگر هم این بود که سعید عزت‌اللهی از اول شروع نکرد و به جای او، احسان حاج صفی به‌خاطر تجربه و تسلط بیشتر روی احساساتش آمد. در مجموع بازی خوبی بود.  

وی در خصوص سلیقه متفاوت مربی‌ها در استفاده از بازیکنان، گفت: سامان قدوس آمد و رابط خوبی بین خط دفاعی و خط مهاجمین ما شد. او به درست بازی‌سازی می‌کند. سلایق مربی‌ها متفاوت است. کیروش به فوتبال مبتنی بر جنگندگی و تهاجمی اعتقاد داشت و از بازیکنان خلاق، کم‌تر استفاده می‌کرد. ما نیاز داشتیم این بازی را ببریم. سلیقه اسکوچیچ متفاوت است. استفاده او از سامان قدوس، کاملا به جا بود. طبق آنالیز کادر فنی، نفرات جلوی تیم بحرین روی ضد حملات، بازیکنانی سرعتی هستند و استفاده از میلاد محمدی از ابتدا به همین خاطر بود که بتواند حملات حریف را خنثی کند. اسکوچیچ که در این بازی مشاهده کرد، تیم بحرین خیلی صلابت و قدرت پیش‌بینی شده را ندارد، به درستی تاکتیک خود را تغییر داد.

نصرتی در پاسخ به اینکه احسان حاج صفی در دفاع چپ مناسب تر است یا هافبک، عنوان کرد: به نظر من احسان در هافبک بهتر است، اما بستگی به شرایط بازی دارد. در بعضی بازی‌ها که می‌خواهیم مسلط‌تر و در حمله پرتعدادتر باشیم؛ استفاده از احسان در حمله بهتر خواهد بود. کیروش هم چند باری او را در پست دفاع چپ قرار داد اما اواخر بیشتر در پست هافبک هجومی از او استفاده می‌کرد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص بهترین گزینه برای دفاع چپ تیم ملی گفت: به نظر من در حال حاضر، وحید امیری بهترین گزینه برای دفاع چپ است. البته یک توفیق اجباری بود که سعید آقایی کرونا گرفت و وحید در بازی باشگاه‌های آسیا در دفاع چپ بی‌نظیر بازی کرد و خود را نشان داد. او یکی از کلیدی ترین بازیکنان در تیم ملی و پرسپولیس است.

نصرتی درباره اینکه بهترین گزینه جهت دفاع راست چه کسی است هم توضیح داد: صادق محرمی خوب است اما چون جوان است؛ سابقه بازی‌های ملی زیادی ندارد. هر چه بگذرد بیشتر با  شرایط آشنا می‌شود و اعتمادبه‌نفس‌ بیشتری  پیدا می‌کند.

وی درباره عملکرد زوج دفاع وسط یعنی کنعانی و شجاع، خاطرنشان کرد: ترکیب شجاع و کنعانی، بهترین ترکیب است. اگر خاطرتان باشد قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ ، تیم استقلال شرایط خوبی داشت. کیروش چند تا از بازیکنان استقلال مثل تیموریان، نکونام، جباری و رحمتی و... را در ترکیب اصلی استفاده کرد. این افراد چون کنار هم بازی کرده بودند؛ خصوصیات هم را بیشتر می شناختند و تفاهم تاکتیکی داشتند. اما در این برهه شاکله اصلی تیم ملی را پرسپولیسی‌ها تشکیل می دهند. این باعث هماهنگی بیشتر است چون تیم ملی، فرصت آماده سازی زیادی نداشت.

نصرتی در پاسخ به اینکه آیا هماهنگی بازیکنان تیم ملی در بازی با عراق به حد تکامل می‌رسد یا نه، توضیح را داد: شک ندارم وضعیت تیم بهتر خواهد شد. چون وفاق، یکدلی و یکرنگی در بین بازیکنان تیم ملی مثال زدنی است. این اتحاد و همدلی باعث پیشرفت کل مجموعه تیم ملی می شود. باید به نظر اسکوکیچ برای عدم برگزاری بازی‌های تدارکی باید احترام گذاشت. چون همه از یک لیگ فرسایشی و لیگ کشورهای خود آمده بودند. شاید اسکوچیچ فکر می‌کرد، کسی آسیب ببیند. ولی بازی با هنگ کنگ خیلی هم بازی تدارکاتی محسوب نمی شود؛ چراکه اگر ما زود به گل نمی‌رسیدیم، بازی سخت‌تر می‌شد. هنگ کنگ مقابل بحرین مساوی شده بود. اینطور نیست که هر بازی ملی را بخواهیم به مثابه یک بازی تدارکاتی ببینیم.

وی در خصوص عملکرد احسان حاج صفی در بازی با بحرین گفت: احسان یکی از پرافتخارترین و با اخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشورمان است. او پتانسیل بالایی دارد. اما شاید چون در بازی اول حضور نداشت، در شرایط خوب مسابقه نبود. به‌عنوان کاپیتان تیم ملی فشار زیادی روی او بود. دلیل اینکه نیمه اول خیلی خوب نبود شاید استرس بوده اما در نیمه دوم خیلی خوب بود.

نصرتی در پایان در خصوص بازگشتش به پارس جنوبی بعد از اظهارات مدیرعامل این تیم، تصریح کرد: ناهماهنگی‌هایی در گرفتن اتوبوس پیش آمد. البته این ناهماهنگی‌ها از قبل هم بود. سوءتفاهماتی پیش آمده بود که الحمدلله برطرف شد. آن منطقه محروم و مظلوم است. با توجه به شنیده‌هایم، ۴۰ درصد بودجه کشور از منطقه ویژه عسلویه و پارس جنوبی تأمین می‌شود. مردم آن منطقه قدران شرکت ملی نفت هستند اما باید سازوکار مناسب و اساسنامه خوبی به وجود بیاید تا اگر شرکت ملی نفت می‌خواهد هزینه کند، متعارف و مشخص هزینه کند که چنین اتفاقاتی پیش نیاید. دلخوشی آن مردم، همین تیم فوتبال است. استعدادهای بی‌نظیری در فوتبال دارند. چند بازیکن جوان بومی داریم که آینده درخشانی خواهند داشت. من مخلص مردم آن خطه هستم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید