دانه چیا از دانه‌های پرخاصیت و سودمند است که افراد باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

خواص بی‌نظیر مصرف دانه چیا برای بانوان، از کاهش قند خون و خطر بیماری‌های قلبی تا کنترل وزن

سلامت نیوز:در زمان‌های پیش از تاریخ در جوامع کلمبیا ، دانه‌های چیا بعد از لوبیا دومین محصول اصلی بود. امروز پرو ، اکوادور ، بولیوی و آرژانتین برترین کشورهای تولید کننده دانه چیا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،دو قاشق غذاخوری دانه چیا ۹۷ کالری ، ۳.۳ گرم پروتئین ، ۱۲۶ میلی‌گرم کلسیم ، ۶.۹ گرم فیبر و ۳.۶ گرم امگا ۳ دارد.اگر به دنبال تامین کلسیم بدن‌تان به جز لبنیات هستید دانه چیا گزینه مناسبی است. این دانه ها همچنین منبع غنی آهن ، منیزیم ، پتاسیم و سلنیوم هم هستند.

کاهش قند خون

گنجاندن دانه‌های چیا در رژیم غذایی، به کنترل قند خون کمک می‌کند و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است.یک مطالعه روی ۱۱ فرد سالم نشان داده است که با خوردن دانه‌های چیا، سطح گلوکز بعد از غذا پایین می‌آید.به عبارت دیگر، هرچه دانه بیشتری مصرف شود ، کاهش قند خون بعد از غذا بهتر خواهد بود.

بالابردن فیبر روزانه و کنترل وزن

بالا بردن فیبر در رژیم غذایی روزانه باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری سیر بمانید و دیرتر احساس گرسنگی کنید ،از این رو در کنترل وزن بسیار موثر است.دانه‌های چیا فیبر بیشتری نسبت به دانه‌ها یا مغزهای دیگر دارند. در حقیقت میزان فیبر آن‌ها بیش از دو برابر مقداری است که شما می‌توانید از دیگر مواد غذایی دریافت کنید.

شما به سادگی با اضافه کردن دو قاشق غذاخوری دانه چیا به رژیم غذایی خود می‌توانید فیبر روزانه خود را بالا ببرید.همچنین می‌توانید این دانه‌ها را روی غلات یا جو دوسر بپاشید ، به اسموتی اضافه کنید یا پودینگ چیا درست کنید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

دانه چیا سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان برای درخشش پوست و استحکام مو بسیار ضروری است.دانه‌های چیا در هر قاشق غذاخوری، ۶۸ میکروگرم لوتئین و زاگزانتین دارند که نشان دهنده این است که می‌توان از آن‌ها برای سلامت پوست و مو هم بهره برد.

خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهید

چندین عامل برای بیماری های قلبی وجود دارد و دانه های چیا برای کمک به کاهش برخی از این عوامل خطر موثر است. شما با مصرف دانه چیا می‌توانید به بهبود فشار خون بالا و کاهش سطح کلسترول کمک کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید