ریزش مو از عوارض شایع پوستی است که افراد علی الخصوص آقایان در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی آن را تجربه می‌کنند.

بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ریزش مو | چگونه ریزش مو خود را قطع کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ریزش مو اظهار کرد: ریزش مو به دلایل گوناگونی بستگی دارد و تنها یک عامل باعث تشدید آن نمی‌شود.

او افزود: مصرف کافی پروتئین مانند تخم مرغ، لبنیات، گوشت و حبوبات در طول روز برای پیشگیری از ریزش مو موثر بوده و رعایت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جوزدانی تصریح کرد: مکمل‌های امگا ۳ و مکمل‌های بیوتین، مکمل‌های B۵ (دارای منابع گیاهی هستند)، اسید فولیک (منبع اصلی آن‌ها میوه است)، مکمل روی یا زینک از دیگر مواد غذایی برای پیشگیری از ریزش مو مهم هستند و باید گفت که منبع اصلی بیوتین در پروتئین‌ها یافت می‌شود و تنها کشوری در دنیا هستیم که ذخایر روی در خاک کشورمان فقیر است و به همین علت ایرانی‌ها در دریافت روی و آهن با مشکل مواجه می‌شوند.

او ادامه داد: ویتامین‌های گروه B۶ برای پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید هستند و در پایه پروتئین‌ها، موز و اسفناج وجود دارند، اگر دریافت منابع پروتئینی بدن ما کافی نباشد تا زمان مصرف مکمل‌ها می‌توان جلوی ریزی مو را گرفت، اما به محض قطع کردن مصرف مکمل‌ها ریزش مو مجدد شروع به فعالیت می‌کند.

جوزدانی درباره عوامل موثر بر پرپشت شدن موها گفت: پروتئین‌ها و ویتامین A و روی بر پرپشت شدن موها تاثیرگذارند و این ۳ عامل ترکیبی هستند که روی ضخامت و شفافیت و خوش حالتی مو دخالت دارند.

او بیان کرد: برخی از مکمل‌های مو به صورت مصرف ترکیبی بهتر هستند، اما مصرف جداگانه آن‌ها باعث خشکی و ریزش مو خواهند شد؛ بنابراین عوامل درونی مانند مصرف مکمل‌ها در جلوگیری از ریزش مو اولویت قرار می‌گیرند و سپس نوبت به شامپو و انواع نرم‌کننده‌ می‌رسد.

جوزدانی با بیان اینکه اولویت جلوگیری از ریزش مو رعایت رژیم غذایی اصولی و پایه است، تاکید کرد: روش مزوتراپی از موادی مانند ویتامین‌ها به صورت تزریقی زیر پوست استفاده می‌شود که باعث افزایش سرعت گردش خون در سر می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی کرد: وقتی سرعت خون‌رسانی به سر افزایش پیدا می‌کند رسیدن مواد مغذی به سر هم به همان نسبت افزایش می‌یابد؛ بنابراین ماساژ سر برای رشد مجدد موها امری تاثیرگذار است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید