با استفاده از حافظه کَش مرورگر، به مرورگر می‌گویید که عناصری از صفحه را که اغلب تغییر نمی‌کنند را می‌تواند درون حافظه کَش خود ذخیره کند. در این راستا، مرورگر صرفاً محتوای پویا و جدیدی را موقع بازدید دوباره دانلود می‌کند. برای این کار از افزونه‌هایی مانند WP Rocket هم می‌توانید کمک بگیرید.

نکات طلایی بهینه‌ سازی سایت برای موبایل

یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید، سایت شما باید برای موبایل مناسب باشد و این اولویت اول کار شما است. اگر قصد بهینه‌ سازی سئو وب سایت را برای تلفن‌های همراه دارید، باید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و اطمینان حاصل کنید که کار با سایت شما، تجربه‌ای عالی برای کاربران خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به اصول بهبود سئو در موبایل بپردازیم.

چه زمانی موبایل سازگار با سئو است؟

· به کاربران در انجام سریع و لذت‌بخش کارها کمک کند.

· به‌درستی در دستگاه‌های تلفن همراه مانند اسمارت‌فون‌ها یا تبلت‌ها بارگذاری شود.

· سرعت بارگذاری، سریع باشد.

· محتوای ارائه شده به‌راحتی قابل‌خواندن باشد؛ یعنی نیازی نباشد که کاربر اندازه سایز آن را تغییر دهد.

· ارزش‌افزوده‌ای برای کاربران تلفن همراه ارائه کند.

· برای موتورهای جستجو قابل‌درک باشد.

دلیل اهمیت بهبود سئوی موبایل چیست؟

طراحی سایت با سئو در موبایل به شما اطمینان می‌دهد که سایت‌تان بهترین بازنمایی ممکن از محتوا را به کاربر تلفن همراه ارائه می‌کند. ازآنجاکه دنیای ما به‌طور فزاینده تلفن‌ همراه محور شده است؛ بنابراین ضروری است که سایت شما برای استفاده از این دستگاه مناسب باشد که در غیر این صورت نمی‌توانید رتبه‌خوبی در جستجوی گوگل داشته باشید. پس، توصیه می‌کنیم تمام تلاش خود را برای بهینه‌سازی نمای موبایلی سایت به کار بندید. درواقع از این نظر باید عالی باشید!

فراموش نکنید که نباید ظاهر «سایت در موبایل» از «سایت در دسکتاپ» متمایز باشد، سایت شما باید با هر صفحه‌ای که در آن مشاهده می‌شود سازگار باشد.

نکات طلایی بهینه‌ سازی سایت برای موبایل

چگونه عملکرد سایت را تلفن همراه را بهبود بخشیم؟

برای بهبود سئو در موبایل بر موارد زیر متمرکز شوید:

· تجربه کاربری لذت‌بخشی را فراهم کنید.

· اطمینان حاصل کنید که سایت پاسخگویی دارید.

· سرعت سایت را بالا ببرید.

· از داده‌های ساختاربندی شده استفاده کنید.

· کدهای جاوا اسکریپت، HTML و CSS را بلاک نکنید.

· از پاپ آپ‌ها یا سایر اشکال تبلیغات بینابینی استفاده نکنید.

· از ریدایرکت‌های متعدد بپرهیزید.

· متاتگ های صحیح انتخاب کنید.

· سازگاری با دستگاه تلفن همراه را تأیید کنید.

· در مورد سایت خود به گوگل بگویید.

باید بر استفاده آسان و درعین‌حال لذت‌بخش، تمرکز کنید

اگر تجربه کاری فوق‌العاده‌ای را به کاربران خود ارائه کنید، درخواهید یافت که گوگل هم از آن لذت خواهد برد. سعی کنید بفهمید که دلیل مراجعه بازدیدکنندگان به سایت شما چیست و اغلب چه‌کاری را در سایت‌تان انجام می‌دهند. می‌خواهید با شما تماس بگیرند؟ اطمینان حاصل کنید که حتماً شماره شما جلوی دید بازدیدکننده قرار دارد و می‌توانند روی آن کلیک کنند.

می‌خواهید تبدیل‌ها را افزایش دهید؟ اطمینان حاصل کنید که کلید خرید، درست در مقابل دید قرار دارد و به‌درستی کار می‌کند! بدین ترتیب می‌توانید بر سایت خود متمرکز شوید و بازدیدکنندگان را به‌درستی هدایت کنید. اگر مسئله‌ای در سایت شما باشد که موجب ناامیدی و ناراحتی بازدیدکننده شود، مطمئن باشید که بر نتیجه تأثیر خواهد گذاشت. پس آزمایش، بهبود و بهینه‌سازی سایت موبایل را همواره مدنظر داشته باشید.

طراحی سایت باید واکنش‌گرا باشد

روش‌های متعددی برای بهبود سئو در موبایل کاربران تلفن همراه وجود دارد که مهم‌ترین آن، طراحی سایت به روش واکنش‌گرا یا ریسپانسیو است و این همان فناوری مورد طرفداری گوگل است. با این مدل طراحی، سایت شما در URL قرار می‌گیرد و برای گوگل، شناخت و نمایه‌گذاری آن آسان‌تر است.

اگر از ورد پرس استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد شما در حال حاضر واکنش‌گرا است و می‌توانید آن را با تمام صفحه‌ها تطبیق دهید.

نکات طلایی بهینه‌ سازی سایت برای موبایل

سرعت سایت را بالا ببرید

یکی از مهم‌ترین مسائل برای بهبود سئو در موبایل افزایش سرعت لود سایت است. مطالعات بسیاری نشان داده است که افراد به سرعت سایت‌هایی که لودینگ کندی دارند را ترک می‌کنند و اغلب هیچ‌وقت هم دوباره به آن مراجعه نمی‌کنند. سال‌هاست که سرعت یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل محسوب می‌شود.

قدرت میزبانی وب را دست‌کم نگیرید

اولین گام برای افزایش سرعت سایت موبایلی، سرمایه‌گذاری در هاستینگ یا میزبانی وب است. بسیاری از سایت‌ها از هاست‌های ارزان‌تری استفاده می‌کنند و قسمت زیادی از فضای سرور خود را با وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند. توجه کنید که نمی‌توانید یک برنامه خوب را در هاست ارزان‌قیمت اجرا کنید. قدرت میزبان شناخته‌شده را هیچ‌گاه دست‌کم نگیرید.

تصاویر را بهینه‌سازی کنید

بهینه‌سازی تصاویر سایت، درواقع برگ برنده بهبود سرعت سایت شما محسوب می‌شود. تصاویر اچ‌دی با ابعاد 3000 در 2000 پیکسلی را در وب‌سایتتان لود نکنید. آنها را در اندازه صحیح مقیاس بندی کنید، برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند ImageOptim، Squoosh یا افزونه‌های ورد پرس مانند WP Smush کمک بگیرید. همچنین می‌توانید تصاویر را در فرمت‌هایی مانند WebP ارائه کنید.

فشرده‌سازی کدها

هریک از درخواست‌های سایت شما، بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارد. باید تلاش کنید تا آنجا که ممکن است این درخواست‌ها را کاهش دهید. یکی از راهکارها، فشرده‌سازی کد است ، به این معنا که گروه و دارایی‌های الحاقی شما مانند جاوا اسکریپت و CSS و در نتیجه مرورگر، فایل‌های کوچک‌تری را بارگذاری می‌کنند که همین سرعت سایت را بالاتر می‌برد.

ممکن است که پیاده‌سازی این کارها دشوار به نظر برسد، اما افزونه‌ای مانند WP Rocket می‌تواند از تمام نیازهای مربوط به کَش شما پشتیبانی کند یا اینکه با استفاده از Cloudflare’ Automatic Platform Optimization برای ورد پرس، به پیشرفت سایت خود کمک کنید.

از حافظه کش مرورگر استفاده کنید

با استفاده از حافظه کَش مرورگر، به مرورگر می‌گویید که عناصری از صفحه را که اغلب تغییر نمی‌کنند را می‌تواند درون حافظه کَش خود ذخیره کند. در این راستا، مرورگر صرفاً محتوای پویا و جدیدی را موقع بازدید دوباره دانلود می‌کند. برای این کار از افزونه‌هایی مانند WP Rocket هم می‌توانید کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : seo چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

ریدایرکت‌ها را کاهش دهید

ریدایرکت‌ها، بازدیدکننده را از صفحه مورد درخواست او به صفحه دیگری می‌برد، چون آن صفحه یا پاک شده یا دیگر آنجا نیست. اگرچه این امر اگر به‌خوبی انجام شود کاربر را به هدفش می‌رساند؛ اما بیشتر ریدایرکت‌هایی که استفاده می‌کنید موجب کندی سایت و اشکال در بهبود سئو در موبایل خواهد شد. پس کمتر از آنها استفاده کنید و سعی کنید لینک‌های مربوط به هدایت به صفحات حذف شده را در صفحه جدید نگه ندارید.

از داده‌های ساختاریافته استفاده کنید

داده‌های ساختاربندی شده برای هر سایتی ضروری است. با استفاده از آنها می‌توانید محتوای خود را به شیوه‌ای قابل‌درک برای موتورهای جستجو شرح دهید. این روش، امکان ارتباط مستقیم شما را با موتور جستجو فراهم می‌کند و در عوض، موتورهای جستجو هم به شما نتایج عالی می‌دهند. سایت موبایلی شما باید از داده‌های ساختاربندی شده مشابه نسخه دسکتاپ برخوردار باشد وگرنه ممکن است گوگل را دچار سردرگمی کنید.

از پاپ‌آپ‌ها یا تبلیغات بینابینی استفاده نکنید

گوگل، سایت‌هایی را که از پاپ‌آپ‌ها یا تبلیغات بینابینی برای تبلیغ خبرنامه‌ها، فرم‌های ثبت‌نام یا آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند جریمه می‌کند، چون مانع از دسترسی سریع افراد به محتوای درخواستی‌شان می‌شود. پس ‌از این‌ها استفاده نکنید؛ اما اگر مجبور شدید، دست‌کم مطمئن شوید که با قوانین گوگل تناقض نداشته باشد.

نتیجه‌گیری

تلفن همراه برای گوگل بسیار اولویت پیدا کرده است. تمام تلاش خود را برای بهبود سئو در موبایل به کار ببرید تا نه‌تنها به چشم گوگل بیایید بلکه از آن مهم‌تر، در میان بازدیدکنندگان برای خود جایگاهی کسب کنید. اهمیت سئوی موبایل در مورد محتوا، بازنمایی فنی بی‌عیب و نقص و تجربه‌ای عالی برای کاربر است. هنگامی‌که به این هدف دست یافتید دیگر هیچ‌چیز مانع از رنکینگ بالای شما نخواهد بود!

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید