جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا قرار است هفته آینده دیداری با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه داشته باشد.

موضوع دیدار هفته آینده بایدن و اردوغان چه خواهد بود؟

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار هفته آتی خود با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای، درباره سوریه، افغانستان و دیگر مسائل منطقه ای صحبت می کند حال آنکه «اختلافات جدی» میان واشنگتن- آنکارا نیز از دیگر موضوعات مورد بحث میان طرفین است.

سالیوان در توضیح دستور کار این نشست افزود: دریای مدیترانه شرقی، سوریه، ایران و همچنین نقش ترکیه در افغانستان همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بخشی از دستور کار گسترده این دیدار است. علاوه بر این، در این نشست که برای ۱۴ ژوئن و در حاشیه نشست سران ناتو تدارک دیده شده است؛ به بررسی روابط دو کشور و نحوه حل و فصل برخی مشکلات جدی در باب ارزش ها، حقوق بشر و دیگر مسائل پرداخته خواهد شد.

سالیوان در ادامه مدعی شد: رئیس جمهور بایدن شناخت خوبی از اردوغان دارد و طرفین اوقات خوبی با هم داشته اند و هر دو به دنبال فرصتی برای بررسی عمق روابط هستند.

اردوغان نیز پیشتر گفته بود در دیدار با همتای آمریکایی، با او درباره علل تنش در رابطه دو کشور گفتگو خواهد کرد.

اختلاف نظر در باب کُردهای سوری، خرید سامانه اس-۴۰۰ روسی از سوی ترکیه و تنش های آنکارا با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا از باب استخراج منابع طبیعی از موارد تنش زا میان واشنگتن-آنکارا است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید